ישראל נערכת למערכה חדשה נגד חמאס בעזה אם הארגון יסרב להתפרק מנשקו, לצד הכנות לפרויקט בראשות ארה״ב ברפיח המכונה 'העיר הירוקה', על פי מקור ביטחוני שצוטט על ידי The Zioneer. הצבא שולט כעת בכ-70% מרצועת עזה וצפוי להרחיב את השטח בחודשים הקרובים.
מקור ביטחוני שצוטט על ידי The Zioneer מסר הבוקר (רביעי) כי ישראל נערכת למערכה צבאית שנייה לניקוי רצועת עזה אם חמאס יסרב להתפרק מנשקו. במקביל, ארה״ב מתכננת בשלב הראשוני להקים מתקנים ברפיח שיאכלסו עד 50,000 פלסטינים לאחר סינון ביטחוני, בפרויקט המכונה 'העיר הירוקה'.
לדברי המקור, צה״ל השיג שליטה מבצעית על כ-70% מהרצועה, עם ציפיות שהנתון יעלה בחודשים הקרובים אם חמאס ימשיך לבנות מחדש את יכולותיו ולהתכונן לעימות חדש. המאמצים הצבאיים מתמקדים בהרחבת השליטה בשטח באמצעות חיזוק עמדות, סלילת כבישים חדשים, הרחבת אזורי ביטחון והגדלת מספר הכוחות ונכסי המעקב. פיקוד הדרום יתמקד בפעולות מודיעין ותקיפות נגד פעילי חמאס והנהגתו.
הדיווח לא אומת באופן בלתי תלוי. כפי שדיווח The Zioneer ב-23 ביוני, צה״ל שולט כבר בכ-70% מעזה ומתכנן אזור אזרחי במתווה ירוק ברפיח. הרקע כולל לחץ אמריקאי לשיקום עזה והצבת כוח בינלאומי, אשר הקבינט חסם לפי דיווח מ-17 ביוני.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
