הפתיח
ישראל נערכת למערכה צבאית חדשה נגד חמאס ברצועת עזה במידה וארגון הטרור יסרב להתפרק מנשקו, כך עולה מחומרים ביטחוניים שנבחנו על ידי The Zioneer Intelligence Desk ביום רביעי. על פי הדיווחים, הצבא השיג שליטה מבצעית על כ-70% מהשטח ונערך להרחבת אחיזתו, במקביל לתיאום פרויקט מגורים הומניטרי בהובלת ארצות הברית ברפיח המכונה "העיר הירוקה".
מערכת הביטחון הישראלית מזהה התבססות מחודשת של כוחות חמאס באזורים שונים ברצועת עזה, מה שמוביל להיערכות לאפשרות של מערכה רחבת היקף שנייה לניקוי הרצועה. התפתחות זו מגיעה לאחר תקופה של ביסוס הנוכחות של צה״ל, כאשר מקורות צבאיים מצביעים על כך שהשליטה המבצעית משתרעת כעת על פני 70% מהרצועה. פיקוד הדרום מתמקד כעת בפעולות מבוססות מודיעין ותקיפות ממוקדות נגד הנהגת חמאס ופעיליו, במטרה למנוע מהארגון לשקם את יכולותיו הצבאיות.
"העיר הירוקה" והאסטרטגיה האזרחית
במקביל להכנות הצבאיות, מקודמות תוכניות ליוזמה בהובלת ארה״ב ברפיח. הפרויקט, המכונה "העיר הירוקה", נועד להקים מתקנים המסוגלים לאכלס כ-50,000 פלסטינים. על פי הדיווחים, תושבים יורשו להיכנס למתקנים אלו רק לאחר שיעברו תהליך סינון ביטחוני קפדני. נראה כי מהלך זה הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר ליצירת אזורים אזרחיים מאובטחים תוך שמירה על לחץ צבאי על תשתיות הטרור.
הרחבת השליטה והתשתיות
כדי לתמוך ביעדים ביטחוניים ארוכי טווח, צה״ל פועל לחיזוק עמדותיו בשטח. פעילות זו כוללת סלילת כבישים חדשים, הרחבת אזורי חיץ ביטחוניים ופריסת אמצעי מעקב נוספים. שיפורי תשתית אלו נועדו לאפשר תנועה מהירה של כוחות וניטור יעיל יותר של 30% מהשטח שטרם נמצא תחת שליטה מבצעית מלאה. גורמים רשמיים צופים כי אחוז השטח שבשליטת ישראל יעלה בחודשים הקרובים אם חמאס ימשיך לסרב להתפרק מנשקו ויתמיד במאמציו להקים מחדש נוכחות שלטונית וצבאית.
3 התפתחויות
