צבא לבנון פועל לפנות תושבים שנכנסו לכפרים זוטר, כפרתבנית, יחמר א-שקיף וארנון, בנימוק שצה״ל טרם נסוג מהם והכניסה טרם אושרה. הדיווח מגיע לאחר הדיווח הקודם של The Zioneer בשעה 16:45 על מלוי אזרחים בכפר תבנית.
צבא לבנון פועל כעת להפוך את המלוי הקודם של אזרחים לכפרי גבול דרומיים, ומודיע על פינוי תושבים שנכנסו לזוטר, כפרתבנית, יחמר א-שקיף וארנון. נימוק הצבא, כפי שדווח בערוץ הלבנוני אלג׳דיד, הוא שכוחות צה״ל טרם נסוגו מאזורים אלה וכניסת אזרחים טרם אושרה.
המהלך בא בעקבות שורת התפתחויות בכפר תבנית וסביבתו שדווחו לאורך אחר הצהריים. בשעה 14:14 דיווח The Zioneer כי תושבים לבנונים עדיין מונעים מכניסה לאזור הגבול ליד הקו הצהוב. בשעה 15:25 דווח על מלוי אזרחים על ידי צבא לבנון לתבנית; בתוך אותה שעה אישר צה״ל ירי הרחקה והכחיש נסיגה מהאזור. בשעה 16:23 דיווח The Zioneer על ירי צה״ל בתבנין למניעת חזרה. בשעה 16:45 ציין The Zioneer את ליווי האזרחים בחזרה דרך תבנית. בשעה 16:47 צוטט ראש הממשלה נתניהו שאמר כי לצה״ל חופש פעולה מלא בדרום לבנון. הוראת הפינוי החדשה של הצבא בשעה 17:31 היא ההצהרה הרשמית הראשונה של הצבא הלבנוני כי הכניסה עצמה הייתה מוקדמת מדי.
כפי שדיווח The Zioneer ב-15 ביוני, צבא לבנון קרא קודם לכן לתושבים להאט את החזרה לעיירות הדרום, בשל סיור ישראלי מהאוויר. ב-14 ביוני דווח על פינוי נרחב מכפרים שפונה צה״ל. הלחימה באותו אזור רכס נמשכת שבועות, עם פעילות קרקעית של צה״ל ותנועת חיזבאללה שתועדה מאז תחילת יוני.
לא אומת אם נותרו אזרחים בתוך ארבעת הכפרים שמפונים כעת, והאם הוראת הצבא תיאכף ללא חיכוך עם תושבים או עם כוחות ישראלים שעדיין פרוסים באזור. אין דיווחים על נפגעים או עימותים עם הודעה זו.
7 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
