ראש ממשלת לבנון נוואף סלאם אמר הערב (שישי) כי מטרת הסכם המסגרת היא להביא לנסיגה ישראלית מלאה מכל שטח לבנון, לפי דיווח ב-N12. הוא הוסיף כי לבנון מחויבת להרחיב את השליטה הממלכתית באמצעות כוחות הביטחון שלה.
ראש ממשלת לבנון נוואף סלאם הגדיר הערב (שישי) בפומבי את מטרת הסכם המסגרת כהשגת נסיגה ישראלית מלאה משטח לבנון — ההצהרה הרשמית הבכירה ביותר מצד הממשלה הלבנונית מאז החתימה על ההסכם בוושינגטון מוקדם יותר השבוע. בדבריו, לפי דיווח ב-N12, חזר סלאם על מחויבות לבנון להרחיב את שליטת המדינה בכל רחבי המדינה באמצעות כוחות הביטחון שלה.
ההצהרה מיישרת קו בין עמדת לבנון הרשמית לבין סדרת הצהרות של הנשיא ג׳וזף עאון ופקידים נוספים, שהתעקשו על ריבונות מלאה ונסיגה ישראלית כתנאים שאינם נתונים למשא ומתן. הדברים באים על רקע הסכם המסגרת — שכפי שדיווח The Zioneer ביום שישי, שומר על רצועת ביטחון של צה״ל בחלקים מדרום לבנון — העומד בפני פרשנויות סותרות בין מנהיגי ישראל ולבנון.
דבריו של סלאם מותירים פתוחה השאלה האם פריסת צבא לבנון במסגרת ההסכם תתקיים במקביל לנסיגה הישראלית או רק לאחריה, נקודה שבה הצהרות קודמות נחלקו. לא נמסרו פרטים לגבי לוח הזמנים או המנגנון לנסיגה.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
