ראש ממשלת לבנון נוואף סלאם הגיב לחתימת ההסכם ואמר כי המסגרת שהושגה שואפת לנסיגה ישראלית מכל שטחי לבנון, וכי חובתה של לבנון להרחיב את סמכות המדינה באמצעות כוחות מזוינים על כל השטח, לפי N12.
ראש ממשלת לבנון נוואף סלאם מסר את תגובתו הרשמית הראשונה להסכם המסגרת שנחתם הערב (שישי), והגדיר אותו ככלי לנסיגה ישראלית מלאה מכל שטחי לבנון. בדבריו לאחר החתימה ציין סלאם כי מטרת ההסכם היא נסיגה מלאה, והדגיש את חובתה של לבנון להרחיב את ריבונותה באמצעות כוחותיה המזוינים על פני כל השטח.
הצהרתו מתיישבת עם העמדה שהשמיעו נשיא לבנון מישל עאון וגורמים בכירים נוספים בימים האחרונים, שדרשו נסיגה מלאה של צה״ל כתנאי שאינו נתון למשא ומתן. היא גם מהדהדת את הלחץ הדיפלומטי הרחב יותר מצד איראן, שקישרה את המסלול הלבנוני לתזכיר ההבנות המתגבש מול ארצות הברית.
דברי סלאם הם התגובה הקבינטית הישירה הראשונה להסכם המסגרת. כיצד ישראל — שהצהירה בפומבי כי לא תסגת מאזורי הביטחון שהקימה בלבנון — תיישב את הדרישה הזו עם תנאי ההסכם, עדיין אינו ברור. מנגנון היישום של המסגרת טרם פורסם.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
