בישיבת הקבינט הביטחוני הבוקר (ו'), הרמטכ״ל אייל זמיר הדף את ביקורת השרים על המצב בדרום לבנון ואמר להם: "אתם רציתם הפסקת אש". ראש הממשלה נתניהו גיבה את המדיניות והבהיר: "על כל איום מיידי החיילים בשטח מגיבים. אנחנו לא מגבילים שום חייל".
ישיבת הקבינט הביטחוני הבוקר (ו') הציתה עימות מחודש סביב הפסקת האש בלבנון, בהמשך לעימות דומה בלילה שלפניו, עליו דיווח The Zioneer ב-10:06. אז תארו שרים, בהם גילה גמליאל, את מצב הלוחמים כ׳גלריה לירי' — תיאור שראש הממשלה ושר הביטחון דחו.
הבוקר הזכיר הרמטכ״ל אייל זמיר לשרים כי הפסקת האש היא החלטה של הדרג המדיני: 'אתם רציתם הפסקת אש'. נתניהו חיזק את מעמד הצבא והבהיר כי לחיילים יש חופש פעולה מלא מול איומים מיידיים.
במקביל, פורסמה הבוקר הודעה מטעם מפקדת ח׳אתם אל-אנביאא' האיראנית, הטוענת לנוכחות מטוסי קרב ישראלים במרחב האווירי של מדינות שכנות ומזהירה מהשלכות. ההודעה לא נדונה בקבינט אך מוסיפה רובד אסטרטגי לחישוב הביטחוני של ישראל.
5 התפתחויות
- מתפתחנתניהו: ללוחמינו חופש פעולה מלא; דיווח: 0 תקיפות בדרום לבנון ב-48 שעות
- מבוססכ״ץ: אין שום מגבלה לפעול להסרת איומים בלבנון; נועם אמיר: אין פעולות יזומות, אין הפסקת אש
- מתפתחנתניהו, הרמטכ״ל וראש אמ״ן חושפים פרטים מהקבינט: השיחה המתוחה עם טראמפ, מוכנות לתקיפה עצמאית באיראן
- מבוססרה״מ ושר הביטחון: להפעיל אש מול כל איום בדרום לבנון; צה״ל תקף חוליית מחבלים
מקורות ואות
- קליטה פנימית
