הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הבוקר (שישי) לוויכוח חריף על מדיניות צה״ל בלבנון. המתיחות מגיעה על רקע שבועות של מחלוקות פנימיות סביב הוראות הפתיחה באש ולחץ מצד שרים להעלות את עוצמת התגובה.
הקבינט המדיני-ביטחוני של ישראל קיים הבוקר (שישי) דיון סוער על מדיניות צה״ל בלבנון, לפי דיווחים בתקשורת הישראלית. בישיבה — שהתעצמה מבחינת הטון בשבועות האחרונים — התנהלו חילופי דברים חריפים בין שרים לראש הממשלה ושר הביטחון בנוגע להוראות הפתיחה באש, ביטחון הלוחמים והאסטרטגיה הכוללת בחזית הצפון.
האירוע מגיע פחות משעה לאחר ש-The Zioneer דיווח (שישי, 10:12) כי שרים בקבינט התעמתו עם ראש הממשלה והרמטכ״ל על הסכנות שהם רואים בהפסקת האש הנוכחית לחיילי צה״ל, כאשר הרמטכ״ל הזכיר לדרג המדיני כי הם ביקשו את ההסדר בעצמם. The Zioneer תיעד לפחות שש התערבויות קודמות של חברי קבינט או גורמים רשמיים לשעבר שביקרו את מדיניות הממשלה בלבנון בחודש האחרון — כולל קריאתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ב-21 ביוני לאפשר לחיילים להגן על עצמם, והתקפתו של משקיף הקבינט גדי איזנקוט ב-24 ביוני על הוראות הפתיחה באש כ״בלתי סבירות״.
הישיבה עדיין נמשכת כרגע, ולא דווח על החלטות עד למועד הפרסום. The Zioneer יעדכן ככל שיימסרו פרטים נוספים.
5 התפתחויות
- מתפתחנתניהו: ללוחמינו חופש פעולה מלא; דיווח: 0 תקיפות בדרום לבנון ב-48 שעות
- מבוססכ״ץ: אין שום מגבלה לפעול להסרת איומים בלבנון; נועם אמיר: אין פעולות יזומות, אין הפסקת אש
- מתפתחנתניהו, הרמטכ״ל וראש אמ״ן חושפים פרטים מהקבינט: השיחה המתוחה עם טראמפ, מוכנות לתקיפה עצמאית באיראן
- מבוססרה״מ ושר הביטחון: להפעיל אש מול כל איום בדרום לבנון; צה״ל תקף חוליית מחבלים
מקורות ואות
- קליטה פנימית
