הלל ביטון רוזן מסר כי רה״מ ושר הביטחון הבהירו בצהריים בהודעה משותפת: ההוראה לדרג היא להפעיל אש מול כל איום. במקביל, דובר צה״ל הודיע כי הכוחות תקפו חוליית מחבלים חמושים שזוהתה ברכס עלי א-טאהר, צפונית למרחב הביטחוני בדרום לבנון.
ההודעה המשותפת של ראש הממשלה ושר הביטחון, שפורסמה בצהריים היום, הבהירה כי ההוראה לכוחות בדרום לבנון היא להפעיל אש מול כל איום, לפי הלל ביטון רוזן, לוחם מילואים וחבר כנסת לשעבר. ההודעה מגיעה לאחר שצה״ל אישר כי תקף חוליית מחבלים חמושים של חיזבאללה ברכס עלי א-טאהר צפונית למרחב הביטחוני מוקדם יותר היום — אירוע נפרד שהצבא אמר כי כלל מחבלים שהתקרבו לכוחות.
התפתחות זו באה בעקבות שורת הסלמות ש-The Zioneer עוקב אחריהן מאז יום שני בערב. בשעה 22:45 שעון ירושלים ביום שני קיימו ראש הממשלה ושר הביטחון הערכת מצב עם הרמטכ״ל ואלוף פיקוד הצפון, והעבירו הנחיות מבצעיות מעודכנות לדרום לבנון. הודעה באותו ערב הבהירה הנחיות פתיחה באש ספציפיות לאזור הקו הצהוב. למחרת בבוקר בשעה 22:45 שעון ירושלים, תדרכו השניים את המפקדים ואישרו מחדש כי ההנחיות באזור הצהוב נותרות בעינן. The Zioneer דיווח גם על שתי תקיפות של חוליות מחבלים חמושים על אותו הרכס ב-13:15 ו-13:17 שעון ירושלים היום — מה שהופך את ההודעה המשותפת לאיטרציה השלישית של ההנחיה המדינית בתוך 24 שעות.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, הרקע כולל את מתקפת חיזבאללה הראשונה מאז הפסקת האש ב-15 ביוני, מטח של למעלה מ-50 רקטות ב-20 ביוני שצה״ל כינה 'הפרה בוטה', והצהרת ראש הממשלה ושר הביטחון ביום שישי שהורתה על תקיפות נרחבות לאחר הריגת ארבעה חיילים ב-19 ביוני.
עוד לא ברור אם ההודעה המשותפת שפורסמה היום משקפת שינוי מדיניות או אישור מחדש פומבי של כללי הפתיחה באש הקיימים, והאם רצף התדרוכים הפנימיים וההצהרות הפומביות המהיר מעיד על שינוי בגישת הממשלה לניהול הפסקת האש.
4 התפתחויות
- מבוססרה״מ, שר הביטחון והרמטכ״ל מאשרים: צה״ל ימשיך להחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון
- מבוססנתניהו וכ״ץ: פגיעה בחיילי צה״ל בדרום לבנון היא הפרת הפסקת אש; צה״ל תקף למעלה מ-80 מטרות חיזבאללה
- מבוססנתניהו: צה״ל יישאר בדרום לבנון כל עוד יידרש; 300 יעדי חיזבאללה הותקפו ביומיים
- מתפתחכ״ץ: גיבוי מלא לצה״ל וחופש פעולה מלא נגד כל איום בדרום לבנון, עזה ובכל מקום
מקורות ואות
- קליטה פנימית
