ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ״ץ שוחחו הבוקר (שלישי) עם הרמטכ״ל רא״ל אייל זמיר ואלוף פיקוד הצפון, והבהירו כי הנחיות ההפעלה במרחב הצהוב בדרום לבנון כוללות אישור לירות לעבר כל איום ומחבל שיזוהה, לפי הודעה רשמית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ״ץ שוחחו הבוקר (שלישי, 23 ביוני) עם הרמטכ״ל רא״ל אייל זמיר ועם אלוף פיקוד צפון, והבהירו להם את הנחיות הפתיחה באש המעודכנות במרחב הצהוב שבדרום לבנון, לפי הודעה רשמית. השיחה, שהתקיימה בסביבות השעה 07:00 (שעון ירושלים), היא ההבהרה השנייה ברמה מדינית-צבאית בתוך פחות מ-12 שעות.
הבירור הבוקר בא בעקבות רצף אירועים מהלילה האחרון: בשעה 22:45 יום שני דיווח The Zioneer כי נתניהו וכ״ץ הבהירו את אותן הנחיות לאותם הקצינים הבכירים בערב יום שני. כעבור כשעתיים, בשעה 00:30 בלילה, פרסמו שלושת המנהיגים הצהרה משותפת המאשרת שצה״ל ימשיך להחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון, ישמיד תשתיות טרור ויפעל בנחישות. שיחת הבוקר נועדה להדגיש את המשכיות עמדת הדרג המדיני, לאחר ימים של דיון ציבורי בנושא הגבלות האש במרחב הצהוב.
הרצף החל בדיווח The Zioneer ב-20 ביוני כי הדרג המדיני הנחה את צה״ל לנצור אש בדרום לבנון, מה שעורר ביקורת בצבא על הגבלת חופש הפעולה. ביום ראשון, 21 ביוני, דיווח גל״צ כי הוראת נצור האש קיימת ימים ארוכים, עוד לפני נפילתם של חמישה חיילים בסוף השבוע, וכי תקיפה בשטח דורשת אישור הרמטכ״ל. כבר ביום חמישי, 18 ביוני, דיווחו מקורות צבאיים לערוץ 14 כי התקבל אישור להפעלת אש בקו הצהוב. גורם מדיני בכיר אמר ל-The Zioneer בשעה 21:41 ביום שני כי הקבינט יחדד את ההנחיות כדי לאפשר לפגוע בכל מחבל שיזוהה במרחב הצהוב.
המקור לדיווח זה הוא הודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה. השיחה מאשרת את ההנחיות המעודכנות המתירות אש ישירות לפיקוד בשטח, והיא צעד של המשכיות, לא שינוי מדיניות.
לא פורסמו הנחיות מבצעיות חדשות מעבר להנחיות הקיימות במרחב הצהוב. לא ברור אם שיחת הבוקר יזמה על ידי הדרג המדיני או שהתקיימה לבקשת הצבא.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
