ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי ישראל מקימה רצועת ביטחון — אזור חיץ — בדרום לבנון כדי למנוע התקפות של חיזבאללה, וכי מניעת נשק גרעיני מאיראן היא איום קיומי שעל ישראל למנוע. הדברים נאמרו בכנס של רשות השלטון המקומי, לפי דיווח של רשת אל-ג׳זירה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (רביעי) שתי עדיפויות אסטרטגיות בנאום בכנס של רשות השלטון המקומי, כפי שדווח ברשת אל-ג׳זירה.
בזירה הצפונית אמר נתניהו כי ישראל מקימה אזור חיץ — 'רצועת ביטחון' — בדרום לבנון 'כדי למנוע מחיזבאללה לבצע נגדנו התקפות'. הוא הוסיף כי 'עדיין יש דברים שעלינו לעשות בלבנון', מה שמרמז על פעולות מבצעיות שעדיין לא הושלמו.
בנוגע לאיראן אמר ראש הממשלה כי ישראל 'ביצעה פעולות רבות באיראן ופועלת כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני'. הוא תיאר נשק גרעיני איראני כ׳איום קיומי' שישראל תמנע.
הדברים נאמרים על רקע שבועות של פעילות צה״ל בדרום לבנון לפירוק תשתיות חיזבאללה סמוך לגבול, ומתיחות עם טהראן בנושא הגרעין. נתניהו אמר בעבר כי ישראל תישאר ברצועת ביטחון בלבנון 'כל שיידרש', כפי שדיווח The Zioneer ב-21 ביוני.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
