ראש הממשלה נתניהו אמר ביום שלישי במפגש עם קורס קצינים קרביים במילואים בגוש עציון כי ישראל זקוקה למערך חימוש עצמאי. 'אני רוצה עצמאות חימושית', אמר, והוסיף כי העימות מול איראן וגרורותיה לא תם, אבל השתחררות מהתלות ובניית עוד כוח יקבעו היכן תהיה ישראל בעוד 30 שנה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו חידד ביום שלישי את חזון העצמאות הצבאית הישראלית בביקור בקורס קצינים קרביים במילואים בגוש עציון. 'אני רוצה עצמאות חימושית — אנחנו צריכים מערך חימוש עצמאי משלנו', אמר, לפי צילום לע״מ.
נתניהו הציב את המהלך על רקע העימות המתמשך מול איראן. 'עכשיו אנחנו עומדים מול איראן וגרורותיה. הכינו בהם וזה עוד לא נגמר, אבל להשתחרר מהתלות ובניית עוד ועוד כוח – זה מה שיקבע בסוף איפה נהיה עוד 30 שנה', דבריו.
הדברים ממשיכים שורה של הצהרות שהדסק עוקב אחריה: כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום (11:57), אמר נתניהו לאותו קהל כי ישראל הכתה באיראן וכי המאבק לא תם, וגרסה קודמת (11:57) פירטה את הצורך להשתחרר מהתלות. אתמול בערב (21:12) אמר כי ישראל יוצרת בריתות חדשות ופועלת לעצמאות ברכישה ובייצור חימוש. המסר הציבורי המתפתח מגיע על רקע התקדמות השיחות המדיניות להסכם אפשרי ארה״ב–איראן, ובעוד ממשל טראמפ מאותת על התמקדות בהאצת ייצור החימושים לתקופה שאחרי המערכה (The Zioneer, ג׳ 09:45). אתמול בערב (20:06) כינס נתניהו את הקבינט לדיון בשמירת חופש הפעולה לנוכח ההסכם המתגבש.
לא הוכרז יוזמת חקיקה או תקציבית ספציפית לצד ההצהרה; לשכת ראש הממשלה לא הבהירה מיד האם הדברים מבשרים שינוי מדיניות רשמי או קמפיין ציבורי רחב יותר.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
