ראש הממשלה נתניהו הצהיר הערב (שישי) כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון במסגרת הסכם המסגרת החדש שנחתם עם ארה״ב ולבנון. "הביטחון שלנו קודם לכל", אמר נתניהו, בעוד ההסכם קובע שני אזורי פיילוט להצבת צבא לבנון תוך הותרת כוחות צה״ל במקומם עד לפירוק חיזבאללה מנשקו.
ראש הממשלה נתניהו הצהיר הערב (שישי) רשמית כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון כחלק מהסכם המסגרת התלת-צדדי עם ארה״ב ולבנון, שנחתם מוקדם יותר היום. בהצהרה שפורסמה מטעם לשכת ראש הממשלה אמר נתניהו: "ישראל נשארת ברצועת הביטחון בדרום לבנון. הביטחון שלנו קודם לכל". ההסכם, כך על פי הדיווחים, קובע שני אזורי פיילוט להצבת צבא לבנון — מנגנון שנועד להרחיב בהדרגה את הריבונות המדינתית — מבלי לדרוש נסיגת צה״ל עד לפירוק חיזבאללה מנשקו מאומת.
מדובר באישור הסמכותי ביותר עד כה לסעיף הביטחוני המרכזי של ההסכם — עמדה שאותה The Zioneer מסקר מאז המגעים התלת-צדדיים הראשוניים. דיווחים קודמים (שישי, 20:57 שעון ירושלים) תיארו את קווי המתאר של ההסכם; הצהרת הערב היא האישור הישיר הראשון המוקלט של ראש הממשלה עצמו מאז החתימה. ההצהרה באה בעקבות שבוע שבו נתניהו והדרג הביטחוני חיזקו שוב ושוב — בשיחה משותפת עם פיקוד הצפון (23 ביוני, 00:33) ובוועידת המדיניות של JNS (21 ביוני) — כי רצועת הביטחון אינה נתונה למשא ומתן, גם לנוכח לחץ בינלאומי ודרישה איראנית שדיווחים קשרו נסיגה לפתיחת מצרי הורמוז.
ההצהרה מותירה שתי שאלות פתוחות: הגבולות הגיאוגרפיים המדויקים של אזורי הפיילוט, ולוח הזמנים לאימות פירוק חיזבאללה מנשקו. טרם פורסמו פרטים נוספים מטעם לשכת ראש הממשלה או משרד הביטחון.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
