שר החוץ העומני בדר בן חמד אל-בוסיידי נפגש עם המשלחת האיראנית המבקרת, בראשות יו״ר הפרלמנט מוחמד באקר קליבאף ושר החוץ עבאס עראקצ׳י, על פי דיווחים מעומאן. תוכן הפגישה לא פורסם.
שר החוץ העומני בדר בן חמד אל-בוסיידי נפגש הערב (שני) במוסקט עם המשלחת האיראנית המבקרת, על פי דיווחים מעומאן. בראשות המשלחת עומד יו״ר הפרלמנט מוחמד באקר קליבאף, ולהתלווה אליו שר החוץ עבאס עראקצ׳י. פרטים על תוכן הפגישה או נושאי השיחות לא פורסמו.
הפגישה מגיעה לאחר נחיתת המשלחת במוסקט מוקדם יותר הערב, כפי שדיווח The Zioneer בשעה 18:58 (ירושלים). באותה עת דווח כי המשלחת—ובכללה קליבאף ועראקצ׳י—צפויה להיפגש עם הסולטאן היית׳ם בן טארק, כאשר השיחות צפויות לעסוק בהרחבת שיתוף הפעולה הדו-צדדי ובהסדרת הניהול האיראני של מצר הורמוז. הפגישה עם אל-בוסיידי, שר החוץ העומני, לא דווחה בשלב זה.
התיווך העומני שימש היסטורית כערוץ תקשורת בין טהראן לוושינגטון. הביקור מתרחש על רקע דיפלומטיה אזורית מוגברת; כפי שדיווח The Zioneer ב-12 ביוני, מקור ציין כי עראקצ׳י וקליבאף סיכמו על תנאי הסכם בנוכחות מתווכים קטרים בטהראן, אולם מפקד במשמרות המהפכה ביקש את אישור המנהיג העליון להחלטה הסופית—דינמיקה שתוארה על ידי המקור כהפיכה.
לא ברור האם פגישת אל-בוסיידי היא שלב מקדים לפגישה המתוכננת עם הסולטאן, מסלול דיפלומטי נפרד, או חלק מדיונים רחבים יותר העשויים לכלול את מזכר ההבנות המדווח בין איראן לארה״ב. The Zioneer דיווח בעבר על תיווך עומני בהקשר זה.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
