ראש ממשלת קטאר חזר הבוקר על האשמתו כי ישראל מגזימה בתגובה לחילופי האש מול חיזבאללה במקום לפעול לרגיעה. לדבריו, המנגנון המוצע למניעת הסלמה בלבנון יכלול בדיקה של הפסקת האש, כפי שדווח.
ראש ממשלת קטאר חזר על ביקורתו כלפי עמדתה הצבאית של ישראל בחזית לבנון במהלך דבריו הבוקר (רביעי), כשהוא מאשים את ירושלים בהגזמה בתגובה לחילופי האש מול חיזבאללה במקום לפעול לרגיעה. לדברי ראש הממשלה הקטארי, מנגנון רב-לאומי מוצע למניעת הסלמה בלבנון יכלול מנגנון לבדיקת הסדר הפסקת האש הקיים.
מדובר בהצהרה השנייה של ראש ממשלת קטאר ב-24 השעות האחרונות. כפי ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר היום, הוא השמיע האשמה זו לראשונה בשעה 08:21. ההודעה הנוכחית, שנרשמה בשעה 08:42, נראית כהרחבה או אישור מחודש של אותה עמדה — בתוספת הפרט שבדיקת הפסקת אש תשולב במנגנון ההסדרה.
דבריו של ראש הממשלה הקטארי נאמרים על רקע פעולות צה״ל המתמשכות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון ומאמץ דיפלומטי נרחב מצד מדינות המערב ומדינות המפרץ לבלימת הלחימה. פרטי המנגנון המוצע — ומידת ההיענות הישראלית והלבנונית — עדיין אינם ברורים. ממשלת ישראל לא הגיבה בפומבי להצהרה הקטארית.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
