31°46′40.7″N 35°14′07.7″E
בראש הכותרות
המברק
המברק →
מדינאות · מבזק · פוליטימבוסס

ראש ממשלת קטאר חוזר ומאשים: ישראל מגזימה בתגובה לחילופי האש בלבנון

מחלקת המודיעין של The Zioneer
ראש ממשלת קטאר חוזר ומאשים: ישראל מגזימה בתגובה לחילופי האש בלבנון

מקור ראשי קליטה פנימית · 2 אותות קליטה שנבדקו · חלון דסק 08:44

תקציר

ראש ממשלת קטאר חזר הבוקר על האשמתו כי ישראל מגזימה בתגובה לחילופי האש מול חיזבאללה במקום לפעול לרגיעה. לדבריו, המנגנון המוצע למניעת הסלמה בלבנון יכלול בדיקה של הפסקת האש, כפי שדווח.

01 · המברק

ראש ממשלת קטאר חזר על ביקורתו כלפי עמדתה הצבאית של ישראל בחזית לבנון במהלך דבריו הבוקר (רביעי), כשהוא מאשים את ירושלים בהגזמה בתגובה לחילופי האש מול חיזבאללה במקום לפעול לרגיעה. לדברי ראש הממשלה הקטארי, מנגנון רב-לאומי מוצע למניעת הסלמה בלבנון יכלול מנגנון לבדיקת הסדר הפסקת האש הקיים.

מדובר בהצהרה השנייה של ראש ממשלת קטאר ב-24 השעות האחרונות. כפי ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר היום, הוא השמיע האשמה זו לראשונה בשעה 08:21. ההודעה הנוכחית, שנרשמה בשעה 08:42, נראית כהרחבה או אישור מחודש של אותה עמדה — בתוספת הפרט שבדיקת הפסקת אש תשולב במנגנון ההסדרה.

דבריו של ראש הממשלה הקטארי נאמרים על רקע פעולות צה״ל המתמשכות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון ומאמץ דיפלומטי נרחב מצד מדינות המערב ומדינות המפרץ לבלימת הלחימה. פרטי המנגנון המוצע — ומידת ההיענות הישראלית והלבנונית — עדיין אינם ברורים. ממשלת ישראל לא הגיבה בפומבי להצהרה הקטארית.

02 · ציר ההתפתחות

2 התפתחויות

  1. עדכני

    המנגנון המוצע למניעת הסלמה יכלול בחינה של הפסקת האש

  2. ראש ממשלת קטאר: ישראל מגזימה בתגובה לחילופי האש בלבנון

מברקים קשורים
03 · מקורות ואות

מקורות ואות

  • קליטה פנימית
אחריות הדסק

הידיעה מתפרסמת באחריות מחלקת המודיעין של The Zioneer. ערוצי הקליטה הגולמיים נשמרים כפרובננס פנימי; גורם חיצוני ייקרא בשם רק כאשר הדבר מסייע לקורא לבחון טענה מסוימת.