על פי דיווחים מעזה שצוטטו על ידי העיתונאי גאנם איברהים, צה״ל הזרים בטון לצורך אטימת מנהרה — מה שגרם להצפת הכבישים בשכונת אל-מוג׳אזי. הדיווח אינו מאומת והפרטים מוגבלים.
דיווח חדש, שצוטט על ידי העיתונאי גאנם איברהים ממקורות בעזה, טוען שצה״ל הזרים בטון לצורך אטימת מנהרה בשכונת אל-מוג׳אזי — מה שגרם להצפת כבישים. זהו הפיתוח האחרון בסדרת דיווחים ש-The Zioneer עוקב אחריהם מאז מוצאי שבת.
בשעה 22:43 בירושלים ביום ראשון, פורסמו הדיווחים הראשונים דרך הערוץ המקומי אבו עלי אקספרס, שתיארו כמויות גדולות של בטון שהוזרמו מדרום-מזרח למחנה הפליטים אל-מע׳אזי, עם גלישה לבתים סמוכים. תושבים שיערו כי מדובר בניסיון לאטום מנהרות חמאס והביעו חשש מפני חסימת מערכות הביוב. תוך דקות ספורות פרסם The Zioneer מספר עדכונים: גרסה 2 דיווחה על גלישת בטון לבתים, גרסה 3 ציינה הצפת בתים וחשש למערכות הביוב, וגרסה 4 אישרה שהבטון גולש לרחובות עם הערכות התושבים על איטום מנהרות. הדיווח הנוכחי, המצטט את איברהים, מוסיף כי הזרמת הבטון כוונה למנהרה ספציפית וגרמה להצפת כבישים — טענה ספציפית יותר מהתיאורים הכלליים הקודמים של גלישה לרחובות.
במהלך 24 השעות האחרונות, הסיפור מסתמך אך ורק על מקורות אזרחיים לא מאומתים — תחילה ערוץ מקומי יחיד (אבו עלי אקספרס) וכעת גם עיתונאי (איברהים) המצטט דיווחים מעזה. לא התקבל אישור מצה״ל או מגורם ישראלי או פלסטיני רשמי כלשהו. ההקשר המבצעי הרחב נותר לא ברור, כפי ש-The Zioneer דיווח במוצאי שבת בבוליטינים הראשונים: צה״ל לא הגיב על פעולת הזרמת הבטון המדווחת או על מטרתה.
מה שנותר פתוח: מיקומה המדויק והיקפה של המנהרה, היקף הצפת הכבישים, והאם הזרמת הבטון הייתה חלק מפעולת הנדסה רחבה יותר. הדיווח נותר לא מאומת על ידי כל גורם רשמי או צבאי. זהו אירוע מתפתח.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
