צה״ל מזרים כמויות בטון במחנה הפליטים אל-מע׳אזי שבמרכז רצועת עזה, והבטון גולש לרחובות הסמוכים, על פי דיווחי אבו עלי אקספרס. התושבים מעריכים כי מדובר באיטום מנהרות תת-קרקעיות.
צה״ל הזרים בטון במחנה הפליטים אל-מע׳אזי שבמרכז רצועת עזה, ותיעוד מבוקר יום שני מראה את הבטון גולש לרחובות המחנה. תושבים משערים כי הפעולה נועדה לאיטום מנהרות תת-קרקעיות, לפי דיווחי הערוץ המקומי אבו עלי אקספרס. הדיווח הנוכחי מצטרף לשורת דיווחים מאמש (ראשון, 22:43 שעון ירושלים), שבהם תיארו גולשים עזתיים הזרמות בטון גדולות מדרום-מזרח למחנה שגרמו להצפת בתים ולחשש מחסימת ביוב. The Zioneer סיקר את הדיווח הראשוני ביום שני בשעה 00:54. התיעוד הנוכחי, המציג בטון בתוך המחנה עצמו, מעיד על התרחבות הפעולה מפאתי המחנה אל תוך ליבת המגורים. מטרת הפעולה טרם אושרה רשמית על ידי צה״ל, והיקפה — האם היא מכוונת לרשת מנהרות ספציפית או לתשתית רחבה יותר — נותר לא ברור.
אזור אל-מע׳אזי היה מוקד לפעילות קרקעית והנדסית ישראלית חוזרת במהלך המערכה הנוכחית. The Zioneer דיווח בעבר על פעילות הנדסית של צה״ל בעזה, לרבות פריסת מחסומי בטון בצפון-מערב רפיח ב-4 ביוני ועל פעולות הריסה באמצעות חומרי נפץ בצפון-מערב הרצועה ב-16 ביוני. עם זאת, הזרמת בטון נוזלי בתוך מחנה מאוכלס מייצגת שיטת פעולה ייחודית לעומת דיווחים קודמים.
נותר בלתי מאומת אם הבטון אכן מיועד לאיטום מנהרות — הערכת התושבים לא אושרה על ידי גורמים רשמיים. היקף הפעולה המלא, לרבות האם אזורים נוספים עלולים להיות מושפעים, גם הוא לא ברור לעת עתה.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
