משרד החוץ הסעודי גינה את התקיפות האיראניות האחרונות, ומסר כי הן פוגעות במאמצים להשבת הביטחון והיציבות באזור. איראן שיגרה בשבועות האחרונים מספר גלי תקיפות על מדינות המפרץ וירדן, עוררת גינויים נרחבים.
משרד החוץ הסעודי פרסם הצהרה ביום ראשון הגינוי התקיפות האיראניות האחרונות נגד מדינות האזור, בטענה כי התקיפות האלו 'פוגעות במאמצים להשבת הביטחון והיציבות' במזרח התיכון. ההצהרה לא פירטה את העיתוי, ההיקף או המטרות המדויקות של התקיפות, אך מגיעה בעקבות שבועות של תקיפות טילים וכטב״מים איראניות מוגברות נגד מדינות המפרץ וירדן — כולל גלים ב-10 וב-11 ביוני שפגעו בכווית, בחריין, ירדן ובסיסים אמריקאיים באזור.
כפי שדיווח The Zioneer, ערב הסעודית גינתה בעבר את גל התקיפות האיראני הראשון ב-11 ביוני, וכינתה אותו הפרה של עקרונות הממלכה. ההצהרה של היום מחזקת עמדה זו במסגרת ביטחון-אזורית רחבה יותר, ככל הנראה המשקפת את דאגת ריאד מההיקף המתרחב של פעולות איראן נגד שכנותיה.
ההודעה מגיעה בזמן שהמאמצים הדיפלומטיים באזור נותרים תקועים, ובעוד ישראל ובעלות בריתה במפרץ ממשיכות להתמודד עם תגובה איראנית לתקיפות ישראליות בלבנון. טרם דווח על תגובה איראנית רשמית להצהרה הסעודית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
