ענקית האנרגיה הסעודית ארמקו חזרה לטעון נפט גולמי בנמל ראס טנורה לראשונה מזה ארבעה חודשים, לאחר חסימת מצר הורמוז. שתי מכליות ענק בקיבולת 2 מיליון חביות כל אחת כבר טוענות נפט, ומכלית שלישית ממתינה בקרבת מקום, לפי דיווחים אזוריים.
ענקית הנפט הסעודית ארמקו חידשה את טעינת הנפט הגולמי בנמל ראס טנורה שבמפרץ הפרסי, כך לפי דיווחים אזוריים שפורסמו היום (ראשון). מדובר בטעינה ראשונה בנמל זה מאז חסימת מצר הורמוז לפני ארבעה חודשים, שהסיטה את היצוא הסעודי לנמל יאנבו שבים סוף. שתי מכליות ענק מסוג VLCC, כל אחת בקיבולת 2 מיליון חביות, טוענות כעת נפט בראס טנורה, ומכלית שלישית ממתינה בקרבת מקום. החידוש בא לאחר שורה של התפתחויות בשבועות האחרונים המעידות על הקלה הדרגתית בחסימה: דיווחים קודמים תיעדו תנועת מכליות סעודיות, איראניות ועיראקיות דרך המצר, חידוש היצוא האיראני דרך האי חארג', והבנה מדווחת בין ארה״ב לאיראן בנוגע למשלוחי נפט. עם זאת, כפי שדיווח The Zioneer, המשכיות הפתיחה אינה ודאית עדיין; טעינת ארמקו הנוכחית היא אינדיקציה ראשונה, אך אינה מאשרת עדיין מעבר חופשי יציב.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
