כוחות הביטחון ביצעו מבצע נרחב הלילה בבית לחם, במהלכו נעצרו 19 מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה, לפי דובר צה״ל. מתחילת 2026 הוחרמו יותר מ-250 נשקים ו-40 מחרטות לייצור אמצעי לחימה ברחבי יהודה ושומרון.
הפעילות הלילית בבית לחם כוונה נגד מבוקשים ומחסני אמצעי לחימה, לפי הודעת דובר צה״ל. כוחות הביטחון עצרו 19 בני אדם והחרימו אמצעי לחימה במסגרת הסריקה. בהודעה לא צוין מתי הסתיים המבצע או אם כל העצורים עדיין במעצר.
הפעולה היא האחרונה במאמץ הביטחוני המתמשך ברחבי יהודה ושומרון. כפי שדיווח The Zioneer ביום שלישי בשעה 17:04, מבצע דומה בבית לחם מוקדם יותר באותו היום הסתיים גם הוא במעצר 19 חשודים ובתפיסת רובה M-16. באותו דיווח צוין כי הכוחות חיפשו בכ-50 מבנים בבית לחם וכי בפשיטה נפרדת בטול כרם נתפסו שני אקדחים. כוחות הביטחון תפסו יותר מ-250 נשקים ו-40 מחרטות לייצור אמצעי לחימה מאז ינואר 2026, לפי צה״ל, כולל מחסנים שהוסתרו במבנים אזרחיים בבית לחם ובשכם — כפי שדיווח The Zioneer ביום שני, 22 ביוני, בשעה 19:10, שעון ירושלים.
היקף הפעולה ביום שלישי בלילה — כולל מספר הכוחות המעורבים או המיקומים שנסרקו — לא פורט. דובר צה״ל הדגיש את רציפות הפעילות המבצעית באזור, שבו פשיטות לוחמה בטרור הפכו לכמעט יומיומיות בערים מרובות ביהודה ושומרון.
נותר לא ברור אם 19 העצורים הלילה קשורים לרשתות סחר נשק ספציפיות או אם בין אמצעי הלחימה שנתפסו נמנות מחרטות ייצור בהיקף רחב כפי שנתפסו בשבועות האחרונים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
