בכיר ישראלי מאשר לכתבינו מוריה אסרף ודורון קדוש (N13 / גל״צ) כי צה״ל ייסוג משני אזורים בדרום לבנון ובמקומו ייכנס צבא לבנון. לדברי הבכיר, ההסכם כולל כרגע שני אזורים מוגדרים מהם תתבצע הנסיגה. האישור מגיע לאחר שבועות של מסרים סותרים ודיווחים לא מאושרים על נסיגה ישראלית חלקית.
בכיר ישראלי אישר הערב רשמית כי צה״ל ייסוג משני אזורי פיילוט בדרום לבנון, ובמקומו ייכנס צבא לבנון להשתלטות ביטחונית. האישור, שנמסר לעיתונאים מוריה אסרף ודורון קדוש (N13 / גל״צ) בשעה 20:04 לפי שעון ירושלים, הוא ההכרה הרשמית הראשונה במתווה שעד כה דווח רק כדיווח לא מאומת של אל-ג׳זירה וכטענות ממקורות לבנוניים.
שרשרת הדיווחים החלה ב-19:52 שעון ירושלים, בדיווח לא מאומת של אל-ג׳זירה שציטט מקור לבנוני שטען כי הושגה הסכמה על שני אזורי נסיגה. דקות לאחר מכן דיווחה אסרף על מקור לבנוני שטען כי אזורי הפיילוט מהווים קדמה לנסיגה מלאה. בשעה 20:04, אישור הבכיר הישראלי העביר את הסיפור מטענות ממקורות להצהרה רשמית רשומה — האישור החזק ביותר בסדרה עד כה.
אישור זה מגיע לאחר שבועות של מסרים סותרים מצד גורמים ישראלים, כפי שדווח ב-The Zioneer. ב-22 ביוני אמר בכיר כי צה״ל יישאר באזור ביטחון להגנת יישובי הצפון. ב-18 ביוני העריך נועם אמיר (ערוץ 14) כי צה״ל יישאר בבופור ובכתר החרמון אך ייסוג מנבטייה ומהליטני. כבר ב-13 ביוני דווח כי נבטייה תהיה אזור הפיילוט הראשון, וב-25 ביוני דיווחה חדשות 12 כי ישראל בדרך לנסיגה חלקית, בניגוד להצהרות רשמיות.
שני אזורי הפיילוט לא זוהו בשמם בדברי הבכיר. לוח הזמנים לנסיגה, מעמדם של אזורים נוספים שבשליטת צה״ל בדרום לבנון, והאם נסיגה חלקית זו אכן מהווה קדמה לנסיגה מלאה — כפי שטענו מקורות לבנוניים — נותרו ללא אישור.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
