בכיר ישראלי אמר כי נסיגת צה״ל מלבנון נועדה כמחווה של רצון טוב כלפי ממשלת לבנון, לפי דיווח של עמית סגל (N12). ההצהרה מספקת נימוק רשמי לצעד, שהיה מושא לדיון ציבורי ופוליטי.
בכיר ישראלי אמר לעמית סגל (N12) ביום חמישי כי נסיגת צה״ל מלבנון היא מחווה של רצון טוב כלפי ממשלת לבנון, ובכך סיפק נימוק מפורש למהלך. הבכיר, ששמו לא פורסם, הציג את הנסיגה כאות דיפלומטי ולא כהכרח ביטחוני. העיתוי וההיקף של הנסיגה, והקשר להתחייבויות לבנוניות, נותרו לא ברורים.
הדיווח הראשון על הנסיגה הגיע בשעה 11:53 ביום חמישי מגורם אמריקני שצוטט ברויטרס, שאמר כי ישראל נסוגה מחלקים מרצועת הביטחון. זמן קצר לאחר מכן, דיווח נוסף של רויטרס באותה שעה הוסיף כי צבא לבנון יתפרס בעמדות שישראל תפנה. דיווח שלישי של רויטרס בשעה 11:53 ציטט גורמים רשמיים, וגורם אמריקני שצוטט על ידי אבו עלי אקספרס בשעה 11:53 תיאר את המהלך כ׳מחווה של רצון טוב.' הטענה הישראלית ממקור יחיד עולה בקנה אחד עם הניסוח האמריקני, אך היא עדיין לא אומתה על ידי The Zioneer.
כפי ש-The Zioneer דיווחה בשרשור, מקורות שונים – גורמים אמריקניים, רויטרס וכעת בכיר ישראלי – תיארו את הנסיגה כמחווה של רצון טוב, אך לא התקבל אישור רשמי מצה״ל או ממשלת לבנון. ההקשר הרחב יותר, כפי שדווח בעבר, נוגע למאמצים דיפלומטיים לחיזוק המדינה הלבנונית.
מה שנותר פתוח: זהות הבכיר הישראלי, האם הנסיגה מותנית בהתחייבויות לבנוניות, והאם המהלך משקף שינוי מדיניות רחב יותר.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
