קוריאה הדרומית הודיעה כי ארבע ספינות המופעלות בידי חברות ספנות דרום קוריאניות יצאו ממצר הורמוז. אחת מהן שטה חזרה לקוריאה הדרומית, והשלוש האחרות מפליגות ליעדים אחרים. 18 ספינות עדיין תקועות במצר, לפי ההודעה.
מטעם דסק החוץ של קוריאה הדרומית נמסר כי ארבע ספינות של חברות ספנות דרום קוריאניות יצאו ממצר הורמוז ומפליגות כעת לעבר יעדיהן הסופיים. על פי ההודעה, אחת הספינות שבה לקוריאה הדרומית, ושלוש האחרות מפליגות למדינות אחרות. עוד נאמר כי 18 ספינות עדיין תקועות במצר.
הדיווח מגיע בצל המשך התנודתיות במצר הורמוז — נתיב מים אסטרטגי למעבר נפט גולמי וגז טבעי נוזלי ברחבי העולם. בשבועות האחרונים תיעד The Zioneer טענות סותרות בין איראן לארצות הברית относительно מעמדו של המצר: גורמים איראניים טוענים שהסגר הימי נמשך, בעוד שפיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) מוסר שוב ושוב על מעבר שיט סוחר. בשבוע שעבר נרשם המספר היומי הגבוה ביותר של מעברי ספינות סוחר מאז אמצע אפריל, על פי חברת המעקב הימי AXSMarine. העדכון התפעולי של קוריאה הדרומית מוסיף נדבך קונקרטי של תנועה מצד מדינת דגל אסיאתית מרכזית — ראשון מסוגו במשבר הנוכחי.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
