שרת ההתיישבות והממונה על הקבינט המדיני-ביטחוני, אורית סטרוק, בירכה על ההסכם עם לבנן וכינתה אותו "שינוי היסטורי". לדבריה, לראשונה מזה עשורים, הרגל המדינית אינה מביאה נסיגה אלא תפיסת שטח. סטרוק העריכה שצבא לבנון לא יצליח לפרק את חיזבאללה מנשקו, והבהירה שישראל תישאר ותמשיך לפעול בלבנון באופן לגיטימי.
שרת ההתיישבות והקבינט המדיני-ביטחוני, אורית סטרוק, בירכה הבוקר (ראשון) על הסכם המסגרת עם לבנן וכינתה אותו "שינוי היסטורי". לדבריה, לראשונה מזה עשרות שנים, הרגל המדינית אינה מביאה נסיגה אלא תפיסת שטח — "הרגל המדינית תופסת שטח".
סטרוק אמרה כי ההסכם נותן לתושבי הצפון "רצועת ביטחון סטרילית", משמר את הישגי חיילי צה״ל שפעלו למען המטרה, ומספק לישראל תעודת ביטוח מפני הדרישה האיראנית לסגת מלבנון. עם זאת, היא הבהירה: "הסיכוי שצבא לבנון יצליח לפרק את חיזבאללה מנשקו — לא קיים. אנחנו נישאר ונמשיך לפעול שם באופן לגיטימי".
דבריה מצטרפים לגל של תמיכה פוליטית רחבה בהסכם מצד שרים בכירים: שר הביטחון ישראל כ״ץ כינה אותו אתמול "הישג היסטורי" והבהיר כי צה״ל לא נסוג וימשיך להחזיק בשטח, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שינה לכאורה את עמדתו ותמך בהסכם שאינו כרוך בנסיגה ישראלית. פרשנים ישראלים תיארו את ההסכם כחריג בנוף האזורי — הסכם שלום עם מדינה שכנה שאינו מחייב נסיגה טריטוריאלית.
חיזבאללה מנגד דחה את ההסכם וקרא לבטלו. מומחים למזרח התיכון שצוטטו ב-The Zioneer העריכו כי הארגון זועם. ההסכם מטיל על צבא לבנון, לא על חיזבאללה, את האחריות הביטחונית בדרום לבנון, וצה״ל יישאר בעמדותיו עד לפירוק המיליציה מנשקה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
