חברת המעקב הימי TankerTrackers מדווחת כי איראן ייצאה יותר מ-36 מיליון חביות נפט גולמי מאז 15 ביוני, וכי כמות דומה מאוחסנת כיום על גבי מכליות במים הטריטוריאליים של איראן וממתינה לשיווק וייצוא. הדיווח מצטרף לגל משלוחים מואץ בימים האחרונים.
חברת המעקב הימי TankerTrackers דיווחה היום (שני) כי איראן ייצאה מעל 36 מיליון חביות נפט גולמי מאז 15 ביוני, וכי כמות דומה מאוחסנת כיום על גבי מכליות צפות במים הטריטוריאליים של איראן וממתינה להמשך שיווק וייצוא. הדיווח, שהגיע מערוצי המעקב של TankerTrackers, ממשיך את ההאצה בייצוא הנפט האיראני בשבוע האחרון.
כפי ש-The Zioneer דיווח ב-22 ביוני (06:46 שעון ירושלים), TankerTrackers כבר ציינה כי איראן ייצאה 36 מיליון חביות בששת הימים שקדמו לדיווח; העדכון הנוכחי מאריך את מסגרת הזמן ל-15 ביוני ומוסיף את פרט האחסון הצף. ב-19 ביוני (18:42 שעון ירושלים) דיווחה בלומברג כי 11 מכליות הנושאות 20 מיליון חביות יצאו מצ׳אבאהר. הנשיא טראמפ הצהיר ב-21 ביוני (16:49 שעון ירושלים) כי 19 מיליון חביות יצאו מהמפרץ הפרסי יום קודם לכן במסגרת מזכר ההבנות עם איראן.
נתון הייצוא המצטבר – מעל 36 מיליון חביות בשבוע בערך – מתיישב עם דפוס ההאצה המתואר בדיווחים קודמים מאז הקלת המצור הימי האמריקאי. פרט האחסון הצף, אם יאומת, מצביע על כך שאיראן מכינה היצע נוסף להמשך ייצוא. הדיווח נותר מבוסס על מקור יחיד; אין אישור רשמי מאיראן או מארה״ב.
2 התפתחויות
- מתפתחאיראן ייצאה נפט גולמי ב-1.44 מיליארד דולר בחמשת הימים האחרונים
- מתפתחבלומברג: 11 מכליות עם 20 מיליון חביות נפט איראני עזבו את צ׳אבאהר השבוע
- מתפתחמנכ״ל חברת הנפט הלאומית האיראנית: 25 מיליון חביות נפט חצו את קו המצור
- מבוססTankerTrackers: שתי מכליות ענק איראניות מובילות 3.8 מיליון חביות דרך המצור הימי האמריקאי
מקורות ואות
- קליטה פנימית