חברת המעקב הימי TankerTrackers מדווחת שאיראן ייצאה 40 מיליון חביות נפט גולמי מאז 15 ביוני, כשמחצית מהכמות נשלחה ביום שישי ה-19 ביוני לבדו. הדיווח מגיע על רקע דיווחים נוספים המעידים על גל יצוא איראני מתמשך למרות הסנקציות האמריקאיות והמצור הימי.
חברת המעקב הימי TankerTrackers מדווחת שאיראן ייצאה 40 מיליון חביות נפט גולמי מאז 15 ביוני, כשמחצית מהכמות — 20 מיליון חביות — נשלחה ביום שישי ה-19 ביוני לבדו, לפי דיווח ממקור אחד.
הדיווח מעדכן ועולה על נתונים קודמים של TankerTrackers שדווחו על ידי The Zioneer ב-22 ביוני, שהראו 36 מיליון חביות מאז 15 ביוני. הנתון החדש מוסיף 4 מיליון חביות ומצביע על זינוק ניכר ב-19 ביוני. הדיווח מציין שנפח משמעותי נוסף נשאר מאוחסן על מכליות במים הטריטוריאליים של איראן.
הדיווח מגיע על רקע דיווחים ממספר מקורות מעקב המתעדים חידוש רחב של יצוא הנפט הגולמי האיראני בשבועות האחרונים, למרות הסנקציות האמריקאיות והמצור הימי. בלומברג דיווח על 11 מכליות עם 20 מיליון חביות שיצאו מצ׳אבאהר בשבוע אחד, ומנכ״ל חברת הנפט הלאומית האיראנית טען כי 25 מיליון חביות חצו את קו המצור. קצב היצוא המהיר, כלשון גורם בערוץ, מעיד ש״צינור החמצן של המשטר פתוח לרווחה."
הנתונים מבוססים על חברת מעקב מסחרית אחת בלבד ולא אומתו באופן בלתי תלוי, אם כי המגמה מאושרת באופן רחב על ידי מספר דיווחים נפרדים.
3 התפתחויות
- מתפתחאיראן ייצאה נפט גולמי ב-1.44 מיליארד דולר בחמשת הימים האחרונים
- מתפתחבלומברג: 11 מכליות עם 20 מיליון חביות נפט איראני עזבו את צ׳אבאהר השבוע
- מתפתחמנכ״ל חברת הנפט הלאומית האיראנית: 25 מיליון חביות נפט חצו את קו המצור
- מבוססTankerTrackers: שתי מכליות ענק איראניות מובילות 3.8 מיליון חביות דרך המצור הימי האמריקאי
מקורות ואות
- קליטה פנימית