חברת המעקב TankerTrackers מדווחת כי איראן ייצאה 36 מיליון חביות נפט גולמי בששת הימים האחרונים, נתון המעיד על האצה משמעותית בכמות היצוא. הדיווח מתפרסם בצל התרופפות המצור הימי האמריקאי, כפי שדווח קודם לכן ב-The Zioneer.
חברת המעקב הימי TankerTrackers מדווחת כי איראן ייצאה 36 מיליון חביות נפט גולמי בששת הימים האחרונים, על פי הודעה בודדת של שירות המעקב. הנתון מייצג עלייה חדה בכמות היצוא לעומת דיווחים קודמים על כמעט אפס משלוחים רשמיים בחודשיים שקדמו לכך.
הדיווח האחרון מצטרף לשורה של אינדיקציות עדכניות על חידוש זרימת הנפט האיראני. ביום שישי דיווח בלומברג כי 11 מכליות עם 20 מיליון חביות נפט איראני עזבו את נמל צ׳אבאהר באותו שבוע. כפי שדווח גם ב-The Zioneer, ביום רביעי זיהתה TankerTrackers שתי מכליות ענק איראניות המובילות 3.8 מיליון חביות דרך אזורים שהיו תחת מצור ימי. הנשיא טראמפ הצהיר ביום ראשון כי 19 מיליון חביות עזבו את המפרץ הפרסי ביום אחד במסגרת מזכר הבנות בין ארה״ב לאיראן.
רצף הדיווחים על כמויות גדולות — 20 מיליון חביות, 19 מיליון חביות, וכעת 36 מיליון חביות בששה ימים — מעיד על האצה בזרימת היצוא. כל הדיווחים נותרו מבוססים על מקור בודד מחברות מעקב, ללא אישור ממשלתי או צד שלישי. הנתונים, אם מדויקים, מצביעים על שחיקה משמעותית של המצור הימי שהקפיא למעשה את יצוא הנפט הגולמי האיראני במשך שבועות.
- מתפתחאיראן ייצאה נפט גולמי ב-1.44 מיליארד דולר בחמשת הימים האחרונים
- מתפתחבלומברג: 11 מכליות עם 20 מיליון חביות נפט איראני עזבו את צ׳אבאהר השבוע
- מבוססTankerTrackers: שתי מכליות ענק איראניות מובילות 3.8 מיליון חביות דרך המצור הימי האמריקאי
- מתפתחאיראן חידשה את יצוא הנפט דרך האי חארג' לאחר הפסקה של יותר מחודש
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
