מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן אמר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת כי המהלך המשותף של השרה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לוותר על סמכויות תחבורה ריכוזיות ולמסור אותן לרשויות מטרופוליניות הוא מחזה נדיר בשלטון המקומי, שנועד לקרב החלטות לתושבים.
מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן שיבח היום (שלישי) צעד נדיר של ביזור סמכויות: חוק המעביר סמכויות תכנון וניהול תחבורה משמעותיות ממשרד התחבורה לרשויות מקומיות מטרופוליניות. בוועדת הכלכלה של הכנסת תיאר בן זקן את המהלך, בהובלת שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', כיוצא דופן בנוף השלטוני הישראלי — משרד ממשלתי שמוותר מרצונו על כוח ריכוזי. הוא נימק את ההחלטה בצורכי אזרחי המדינה ובהבנה שהחלטות צריכות להתקבל קרוב ככל האפשר לתושב. הדברים פורסמו בצהרי היום והם מספקים הצצה לעמדת הממשלה בנוגע לחוק הרשויות המטרופוליניות, אך טרם נמסרו פרטים על לוח הזמנים לחקיקת החוק או על הסמכויות המדויקות שיועברו.
2 התפתחויות
- מתפתחועדת הכלכלה אישרה סופית את חוק רשויות תחבורה מטרופוליניות
- מבוססמנכ״ל משרד התחבורה כינס דיון דחוף לבחינת החלפת זכיין הרכבת הקלה בירושלים
- מבוססהממשלה אישרה העברת סמכויות ממשרד הפנים לנתניהו — אך נמנעה מסמכות קריטית נגד משתמטי גיוס
- מבוססשרת התחבורה מירי רגב: אודיע השבוע על העלאת המהירות המקסימלית בשורת כבישים ל-110 קמ״ש
מקורות ואות
- קליטה פנימית
