משטרת ישראל ומג״ב חשפו מנהרה בעומק 25 מטרים סמוך למעבר א-זעים מזרחית לירושלים, שנחפרה מאזור אל-עזריה לעבר שטח ישראל. ראיות פורנזיות, בין היתר DNA, קישרו שני חשודים — פלסטיני תושב אל-עזריה ותושב מזרח ירושלים — למנהרה והובילו למעצרם, לפי המשטרה.
המנהרה נחשפה ביום רביעי, 24 ביוני, סמוך למעבר א-זעים, מחסום ביטחוני מרכזי מזרחית לירושלים המקשר בין הבירה ליהודה ושומרון ומעלה אדומים. המשטרה מסרה כי המנהרה בעומק כ-25 מטרים נחפרה מהצד הפלסטיני לעבר שטח ישראל. במקום נתפסו כלי חפירה, בקבוקי מים, כפפות, מסיכות פנים וציוד נוסף. חוקרי זיהוי פלילי אספו ראיות פורנזיות, בהן DNA, אשר הובילו לזיהוי שני חשודים — פלסטיני תושב אל-עזריה ותושב מזרח ירושלים, שניהם בשנות ה-30 לחייהם. הם נעצרו לפנות בוקר בפעילות משותפת של מפלג המיעוטים בימ״ר ש״י, לוחמי מג״ב איו״ש ושוטרי מחוז ירושלים. במשטרה חושדים כי המנהרה נחפרה בעת האחרונה ונועדה לפעולות טרור והברחת שוהים בלתי חוקיים. כפי שדיווח The Zioneer, הגילוי מצטרף לדפוס רחב יותר של אירועים ביטחוניים לאורך קו התפר בירושלים, ובכלל זה תפיסת מחרטות לייצור נשק באותו אזור ב-12 ביוני. החקירה נמשכת.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
