ההתרעה שנשלחה לתושבי איחוד האמירויות על איום טילים אפשרי התבררה כשווא, כך לפי N12. תוך דקות נשלחה הודעת הרגעה; לא דווח על ירי טילים או נפגעים.
כלי תקשורת ישראלים מדווחים כעת כי התרעת החירום שהופעלה אחה״צ באיחוד האמירויות — בה נשלחו הודעות לטלפונים הניידים הקוראות לתושבים להיכנס למרחבים מוגנים מפני איום טילים אפשרי — הייתה אזעקת שווא, כך לפי N12. תוך דקות מההתראה הראשונית, בסביבות 16:24 שעון ירושלים, פורסמה הודעת הרגעה. לא דווח על ירי טילים, יירוטים או נפגעים באף אחת מההתרעות.
האירוע התפתח במהירות בין השעות 16:19 ל-16:24. דיווחים ראשוניים מאת עמיחי שטיין (i24NEWS) ב-16:19 תיארו אזעקות ופיצוצים באיחוד האמירויות, ולאחר מכן התרעת חירום לטלפונים הניידים על איום טילים אפשרי. תוך דקות קיבלו התושבים הודעה שניתן לשוב לשגרה. בגרסת ה-16:19 של השרשור שפרסם The Zioneer העריכו גורמי ביטחון כי האירוע היה תקיפת סייבר — הערכה שנשמרה בעקביות בעדכונים הבאים. בנוסף, מרכז הסחר הימי הבריטי (UKMTO) מסר בדיווח נפרד באותה שעה כי הדפוס עשוי לנבוע מפגיעה בכלי שיט מול החוף. הדיווח הנוכחי של N12 מאשר כי ההתרעה הייתה אזעקת שווא, מבלי לציין סיבה עוינת.
המתיחות האזורית נותרה גבוהה. כפי שדיווח The Zioneer קודם לכן, אזעקות דומות דווחו בכווית ובצפון ישראל מוקדם יותר השבוע.
סיבת אזעקת השווא עדיין לא אושרה על ידי הרשויות באיחוד האמירויות. לא הערכת תקיפת הסייבר הראשונית ולא ההשערה בדבר פגיעה בכלי שיט אומתו רשמית.
17 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
