באיחוד האמירויות הודיעו כי תקלה טכנית במערכת ההתרעה הובילה לשליחת ההודעות לתושבים בנוגע לירי טילים, לפי דיווח בכלי תקשורת ישראלי. לא זוהה ירי טילים בפועל.
N12 דיווח הערב (שישי) כי משרד הפנים של איחוד האמירויות מסר שהתרעת הטילים שנשלחה לתושבים בדובאי ובאמירויות נוספות אחר הצהריים נגרמה בשל תקלה טכנית. ההבהרה הגיעה כשעה וחצי לאחר ההתרעה הראשונית בשעה 16:24 לפי שעון ירושלים, כפי שדיווח The Zioneer באותה עת. לדברי הרשויות, לא זוהה ירי טילים בפועל והציבור התבקש להתעלם מהאזהרה.
עדכון זה בא לאחר שרשרת אירועים מתוחה ביום שישי: בשעה 16:19 לפי שעון ירושלים דיווח The Zioneer לראשונה על אזעקות ופיצוצים באיחוד האמירויות, כשהתושבים קיבלו הודעה לשוב לשגרה (גרסאות 7–10). בשעה 16:19 מסרו מקורות כי האירוע נראה כתקיפת סייבר (גרסאות 12, 14), טענה שצוטטה בכלי תקשורת ישראלי לפני אישור השווא הרשמי של משרד הפנים (גרסה 16) בשעה 16:19. UKMTO העלה בתחילה אפשרות של תקיפת כלי שיט מול החוף (גרסה 13), אך ההסבר הזה הוחלף בהסבר התקלה. האימות התפתח מדיווחים ממקור ביטחוני בודד, דרך מספר חדרוני חדשות ועד להצהרה רשמית של הממשלה.
כפי שדיווח The Zioneer ב-14 ביוני, תקלה טכנית דומה הפעילה אזעקות בירדן, שיוחסה על ידי ממשלת ירדן לכשל טכני ללא זיהוי איום כלשהו.
פרטים טכניים נוספים על רכיב הכשל טרם פורסמו, והסיבה לתקלה נותרה לא ברורה.
17 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
