איחוד האמירויות פרסם הודעה רשמית המברכת על הסכם המסגרת שנחתם בין ישראל ללבנון בוושינגטון. התמיכה האמירותית מצטרפת לתגובות דומות ממחלקת המדינה האמריקאית וגורמים אזוריים נוספים, לפי דיווחים רשמיים.
איחוד האמירויות הערביות פרסמה הודעה רשמית המברכת על הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון, הצטרפות אזורית נוספת לתמיכה בהסכם שנחתם בוושינגטון. ההודעה, שהופצה בערוצים רשמיים במוצאי שבת, מוסיפה מדינת מפרץ לרשימת המדינות התומכות בהסכם. האמירויות תמכה בעבר במזכר ההבנות הרחב בין ארה״ב לאיראן שהניח את התשתית למסלול ישראל-לבנון, וקיימה ערוצים דיפלומטיים עם כל הצדדים במהלך המשא ומתן.
כפי שדיווח The Zioneer, ההסכם התלת-צדדי נחתם ביום שישי על ידי ישראל, לבנון וארצות הברית לאחר חמישה סבבי שיחות בחסות ממשל טראמפ. מזכיר המדינה מרקו רוביו כינה זאת "ההתחלה של ההתחלה". מחלקת המדינה האמריקאית מסרה כי ההסכם סולל דרך לשלום ויציבות קבועים.
תמיכת איחוד האמירויות תואמת את מדיניות הנורמליזציה שלה עם ישראל ותמיכתה במסגרות יציבות אזוריות. ההודעה לא פירטה התחייבויות דיפלומטיות או כלכליות נוספות, והיקף היישום של ההסכם נותר בדיונים.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
