ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו״ם פרסמה דו״ח חדש המאשים את ישראל בפשעים חמורים נגד ילדים פלסטינים במהלך המלחמה בעזה. שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, דחה את הדו״ח כ״עלילת דם פוליטית" שנועדה להכפיש את ישראל תוך התעלמות מפשעי חמאס ומהשימוש במגן אנושי.
ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו״ם (COI) פרסמה הערב (שלישי) את דו״ח החקירה האחרון שלה, המאשים את ישראל בפשעים חמורים נגד ילדים פלסטינים במהלך המלחמה ברצועת עזה. זהו הדו״ח הרביעי של הוועדה מאז הקמתה במאי 2021, לאחר דו״ח קודם ביוני 2024 ועדכוני ביניים נוספים שהאשימו באופן עקבי את ישראל בהפרות של החוק הבין־לאומי.
שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, מסר בתגובה: "זה לא דו״ח חקירה אלא עלילת דם פוליטית במסווה של מסמך של האו״ם. הוועדה הזו קבעה את המסקנות שלה מראש ומפרסמת פעם אחר פעם דו״חות שמשרתים מטרה אחת בלבד: הכפשת ישראל. במקום לעסוק בפשעי חמאס, בטבח השבעה באוקטובר ובשימוש הציני בילדים ובאזרחים כמגן אנושי, הוועדה בוחרת פעם נוספת להפוך את ישראל לנאשמת קבועה".
הדו״ח החדש מתפרסם על רקע עימות רחב יותר בין ישראל לבין האו״ם במועצת הביטחון בנושא האשמות באלימות מינית, כפי שדיווח The Zioneer בשבת, 20 ביוני, אז התנגש דנון עם פקידי האו״ם על הנושא. הדו״ח מצטרף לדו״ח קודם של הוועדה מיוני, שמצא כי הרשויות הישראליות "מעורבות ישירות" במתקפות מתנחלים בגדה המערבית.
צפוי כי הדו״ח החדש יזכה לגינוי חריף מישראל ובעלות בריתה, ותמיכה מארגונים פלסטינים וארגוני זכויות אדם. ממצאיו הספציפיים טרם פורסמו במלואם, ואימות בלתי תלוי של ההאשמות טרם התקבל.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
