נתוני האו״ם המתפרמים על ידי רויטרס מראים כי 57 ספינות ועליהן כ-1,100 מלחים ואנשי צוות חצו את מצר הורמוז ביומיים האחרונים, כך לפי דיווח שצוטט על ידי העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12). מדובר במספר החציות הגבוה ביותר שדווח בפרק זמן נתון מאז התגבר המעקב בתקופת הסגר האיראני.
נתונים חדשים של האו״ם המתפרמים על ידי רויטרס וצוטטו על ידי העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12) היום (חמישי) מראים כי 57 ספינות ועליהן כ-1,100 מלחים ואנשי צוות חצו את מצר הורמוז ביומיים האחרונים. מדובר בגידול משמעותי לעומת נתוני ימים קודמים — כפי שדיווח The Zioneer ביום רביעי, חמש ספינות דרום-קוריאניות יצאו מהמצר במהלך נפרד. הנתונים הנוכחיים משקפים התאוששות מתמשכת של התנועה הימית האזרחית והצוותית דרך המצר האסטרטגי, אשר משמרות המהפכה האיראניים מנסים להגביל מאז סגירתו בחודש שעבר. פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) דיווח בעבר על 55 ספינות סוחר ועליהן מעל 17 מיליון חביות נפט שחצו את המצר בשבת, 20 ביוני. נתוני האו״ם מספקים תמונת מצב עדכנית של תנועת הספינות בתקופת הסגר, אך טרם פורסמה התפלגות לפי סוג כלי שיט או דגל.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
