צבא ארה״ב הודיע כי תקף תשתיות מעקב צבאיות באיראן, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב״מים ויכולות להנחת מוקשים ימיים, בתגובה על התקיפה האיראנית נגד מכלית במצר הורמוז מוקדם יותר היום, לפי הודעה שפורסמה בכלי תקשורת שונים.
צבא ארה״ב אישר בהצהרה מוקדם הבוקר (יום א') כי גל תקיפות שני בעיצומו באיראן, שפגע בתשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת, עמדות הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב״מים ויכולות להנחת מוקשים ימיים. ההכרזה החדשה, שפורסמה על ידי כלי תקשורת שונים ויוחסה לצבא ארה"B, מציגה את המבצע כתגובה ישירה לירי טיל איראני לעבר מכלית נפט במצר הורמוז מוקדם יותר הלילה. התקיפות מבוצעות על ידי מטוסי קרב.
ציר הזמן כפי שדווח ב-The Zioneer החל בסביבות 00:44, כאשר בכיר אמריקני אישר כי המבצע הצבאי מתנהל. בשעה 00:51 הודיע פיקוד המרכז האמריקני על השלמת גל תקיפות ראשון. בשעה 00:55 דווח על פיצוצים ליד סיריק ובאי קייש, ועלון ראשון בשעה 00:59 תיאר מטרות הכוללות מערכות תקשורת ויכולות להנחת מוקשים. הצהרה מאוחרת יותר של פיקוד המרכז, שצוטטה בשעה 23:13 ביום שישי, פירטה את מכלול המטרות. האישור הנוכחי בשעה 01:05 בירושלים מזהה במפורש פעולות אלה כגל שני, ומאשר ומרחיב על הדיווחים הקודמים על ידי הוספת פרטים על תשתיות מעקב ועמדות הגנ״א.
התקיפות באות על רקע הסלמה רחבה יותר באזור המפרץ. כפי שדיווח The Zioneer בשבת בשעה 09:31, תקיפת כטב״ם איראנית נגד אוניית סוחר אמריקנית קדמה למבצעים אלה. המערכה האמריקנית נגד תשתיות איראניות באזור מצר הורמוז התגברה מאז אמצע יוני, עם דיווחים קודמים על תקיפות נגד מכ״מים, מערכות הגנה אווירית ומתקני אחסון כטב״מים. המצור על מצר הורמוז והביטחון הימי נותרים במרכז העימות.
היקף הנזק והרוגים מגל תקיפות זה נותר בלתי מאושר בשלב זה. אימות עצמאי של המטרות והיקף המבצע המלא עדיין תלוי ועומד.
16 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
