צבא ארה״ב הודיע כי תקף תשתיות תצפית צבאיות איראניות, מערכות תקשורת, אתרי הגנ״א, מחסני כטב״מים ויכולות להטלת מוקשים ימיים בגל התקיפות האחרון, כך לפי הודעה שפורסמה בכלי תקשורת.
צבא ארה״ב פירט את היעדים בגל התקיפות האחרון נגד תשתיות צבאיות איראניות, והודיע כי מבצע יום ראשון פגע במערכות תצפית, רשתות תקשורת, אתרי הגנ״א, מחסני כטב״מים וציוד להטלת מוקשים ימיים. ההודעה, שפורסמה בכלי תקשורת, מגיעה לאחר שעות של פעילות מתמשכת שהדסק עוקב אחריה מאז האישור הראשוני של תקיפות ליד מצר הורמוז בשעה 23:13 בירושלים ביום שישי.
ההסלמה הנוכחית התפתחה במהירות במהלך ערב אחד ביום שישי, 26 ביוני. הדסק דיווח לראשונה על דיווחים לא מאומתים על תקיפות סמוך למצר הורמוז ועל פיצוץ בטהראן (גרסה 9, 23:13 שעון ירושלים), ואחריהם דיווח של מקור ביטחוני בשפה העברית על תקיפות בהיקף מוגבל באותו אזור. תוך שעה, בכיר אמריקני אישר לעיתונאי ברק רביד כי כוחות ארה״ב תוקפים באופן פעיל מטרות איראניות ליד מצר הורמוז (גרסאות 8-5, 23:13). פיקוד המרכז האמריקני אישר מאוחר יותר רשמית כי התקיפות היו תגובה למתקפה איראנית קודמת על מכלית נפט ופירט כי היעדים כללו תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, הגנ״א, מחסני כטב״מים ויכולות להטלת מוקשים ימיים (גרסאות 14-12, 23:13).
כפי שדיווח The Zioneer, התקיפות ביום שישי וביום ראשון הן חלק ממערכה רחבה יותר של מבצעים אמריקניים נגד תשתיות איראניות: הדסק דיווח בשעה 00:57 בירושלים כי הגל הראשון פגע בקטגוריות דומות, ובשעה 23:55 בירושלים ב-26 ביוני דיווחה פוקס ניוז, בציטוט בכירים, כי המבצעים נמשכים. בנפרד, תקיפות ישראליות של מערכות נ״מ סיניות באיראן דווחו על ידי הדסק ב-8 ביוני.
הבית הלבן והפנטגון טרם פירטו את המיקומים הספציפיים או את היקף הנזק מגל זה. התקשורת הממלכתית האיראנית טרם מסרה תגובה מיידית, וטרם אומת אם אתרי הטלת המוקשים היו פעילים בעת התקיפה.
16 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
