גורם במחלקת המדינה האמריקאית מסר לערוץ MTV הלבנוני כי השיחות בין ישראל ללבנון נמשכות, וארה״ב ממשיכה להקל עליהן; הצדדים ישובו לקיים את פגישותיהם בשעה 09:00 לפי שעון וושינגטון (16:00 שעון ישראל) כדי להמשיך לפעול להשגת הסכם. העדכון מגיע לאחר יום השיחות השלישי בחסות אמריקאית, שנמשך אל תוך הלילה.
גורם במחלקת המדינה האמריקאית אישר הבוקר (שישי) בפני רשת MTV הלבנונית כי השיחות בתיווך אמריקאי בין ישראל ללבנון נמשכות וכי הצדדים ישובו לשולחן הדיונים בשעה 09:00 לפי שעון החוף המזרחי (16:00 שעון ישראל). לדברי הגורם, הצדדים יפגשו כדי 'להמשיך לפעול להשגת הסכם'.
דבריו באים לאחר מושב שיחות שנמשך 11 שעות ונכנס לשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, כפי שדווח ב-The Zioneer. כלי תקשורת ישראלים ולבנונים העריכו אתמול כי הצהרת כוונות משותפת צפויה להיחתם 'היום או מחר'. ההצהרה החדשה מותירה חלון זה פתוח אך אינה מספקת לוח זמנים לחתימה. כפי שפורסם ב-The Zioneer בשעה 07:12, השיחות נכנסו ליום רביעי, ובמסגרתן גובשה תוכנית פיילוט לנסיגה ישראלית בפיקוח אמריקאי.
אף חבר משלחת ישראלי או לבנוני לא אישר רשמית את שעת חידוש הדיונים. הציטוט הרשמי של גורם מחלקת המדינה הוא אישור התזמון המפורש הראשון ליום הנוכחי, לאחר דיונים שנמשכו אל תוך הלילה ללא הודעה מסודרת.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
