דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, אמרה היום (שלישי) כי "מגוחך להניח" שהנשיא טראמפ יחתום אי פעם על הסכם גרעין הדומה להסכם ההרסני של ממשל אובמה מ-2015. לדבריה, ההסכם הקודם נתן למשטר האיראני "משטחים של מזומנים", וממשל טראמפ יוודא שכל הסכם חדש משרת את האינטרסים הביטחוניים של ארה״ב ואת העם האמריקני.
דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, חזרה היום (שלישי) על עמדת הממשל הנחושה במגעים הגרעיניים עם איראן, ואמרה כי הנשיא טראמפ לעולם לא יסכים להסכם הדומה להסכם המעצמות מ-2015 (JCPOA) שנחתם תחת ברק אובמה.
"מגוחך להניח שטראמפ יחתום אי פעם על הסכם המשתווה בכל דרך שהיא להסכם הגרעין ההרסני שעליו חתם ברק חוסיין אובמה," אמרה לוויט. לטענתה, ההסכם משנת 2015 נתן למשטר האיראני "משטחים של מזומנים" ולא הגביל כראוי את תוכנית הגרעין של טהרן.
הדברים פורסמו בשעה 11:30 שעון ירושלים, ומצטרפים לשורת הצהרות של טראמפ ובכירי ממשלו בימים האחרונים, בעוד המגעים עם איראן נמשכים. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, לוויט כבר אמרה בעבר כי טראמפ לעולם לא יחתום על הסכם שלא משרת את האינטרסים של ארה״ב, והנשיא עצמו פרסם ברשת Truth Social ספקות לגבי יכולת האכיפה של כל הסכם.
דבריה האחרונים של לוויט מדגישים את המרחק הרטורי של הממשל מהסכם 2015, אך לא נמסרו פרטים חדשים על תנאיו של ההסכם המתגבש. ההצהרה אינה מבהירה האם הממשל בוחן טיוטה קונקרטית כעת או מגיב לדיווחים על המגעים.
3 התפתחויות
- מבוססטראמפ: ההסכם המתגבש צפוי להיות פחות נוקשה מהסכם 2015
- מתפתחבכיר בבית הלבן: 85% סיכוי לעסקת גרעין עם איראן; האורניום יושמד
- מבוססהגסת׳: ההבדל הגדול מהסכם אובמה — טראמפ מנהל מו״מ מעמדת עוצמה
- מתפתחאשת אופוזיציה איראנית: הסכם הגרעין של טראמפ הוא 'דיס' על אובמה; הרפובליקה האיסלאמית 2.0 תתקוף את ישראל בדרכים חשאיות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
