דוברת הבית הלבן קרולין לוויט אמרה היום (ג') כי הנשיא טראמפ לעולם לא יחתום על הסכם עם איראן שאינו משרת את האינטרסים הביטחוניים של ארה״ב, וכי הוא תמיד שם את אמריקה ראשונה. דבריה באים על רקע המשא ומתן הגרעיני המתנהל, ולצד הודעת דובר משרד החוץ האיראני כי יכולות הטילים וההגנה של איראן לא יהיו חלק מהמו״מ עם כל גורם שהוא.
הבית הלבן חיזק היום (ג') את קו הקשיחות במשא ומתן עם איראן, כשדוברת הבית הלבן קרולין לוויט הבהירה כי הנשיא טראמפ 'לעולם לא יחתום על הסכם שלא משרת את המדינה הזו ואת האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו' וכי הוא 'תמיד מחפש קודם כל את אמריקה'. הדברים באים על רקע מגעים גרעיניים מתמשכים ודיווחים על מחלוקת בממשל.
בנפרד, דובר משרד החוץ האיראני אסמאעיל בקאאי הצהיר כי יכולות הטילים וההגנה של איראן לא יהיו חלק מהמשא ומתן עם כל גורם שהוא, בהדגישו נקודת מחלוקת מרכזית כאשר ארה״ב מבקשת לרסן את כוחה הצבאי של איראן.
The Zioneer דיווח בעבר על אזהרותיו החריפות של הנשיא טראמפ כלפי איראן, לרבות דחייתו את מה שכינה 'תנאים לא רלוונטיים שהודלפו', ועל ביקורת דו-מפלגתית על העסקה המתגבשת בוושינגטון. הצהרת הבית הלבן הנוכחית עולה בקנה אחד עם עמדתו הקודמת, כפי שדווח ב-The Zioneer מוקדם יותר היום, לפיה הסכם בסגנון אובמה אינו על הפרק.
3 התפתחויות
- מבוססטראמפ: ההסכם המתגבש צפוי להיות פחות נוקשה מהסכם 2015
- מתפתחבכיר בבית הלבן: 85% סיכוי לעסקת גרעין עם איראן; האורניום יושמד
- מבוססהגסת׳: ההבדל הגדול מהסכם אובמה — טראמפ מנהל מו״מ מעמדת עוצמה
- מתפתחאשת אופוזיציה איראנית: הסכם הגרעין של טראמפ הוא 'דיס' על אובמה; הרפובליקה האיסלאמית 2.0 תתקוף את ישראל בדרכים חשאיות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
