הפתיח
יחיא חוסייני פנג׳כי, בכיר במערך המודיעין האיראני ומפקד קבוצת לוחמת הסייבר 'חנזלה', נהרג בסיכול ממוקד בטהראן בימיו הראשונים של מבצע 'שאגת ארי'. פנג׳כי, ששימש כסגן ראש אגף ביטחון הפנים במשרד המודיעין האיראני, היה נתון תחת סנקציות של משרד האוצר האמריקאי בגין הפרת זכויות אדם. מותו, שהתרחש בשכונת דרדשת בבירה האיראנית, לווה בחשיפה פומבית מצד גורמים המזוהים עם מנגנוני הביטחון באיראן בנוגע לתפקידו הכפול כאיש ממשל וכמנהיג מערך הסייבר ההתקפי.
פרטים חדשים נחשפו בנוגע לזהותו ומשמעותו המבצעית של יחיא חוסייני פנג׳כי, שמותו בטהראן אושר לאחרונה. על פי חומרים שנבחנו על ידי The Zioneer Intelligence Desk, פנג׳כי לא היה רק פקיד בכיר במשרד המודיעין האיראני, אלא גם המפקד החשאי של 'חנזלה' — קבוצת האקרים שפעלה באופן אגרסיבי נגד ההנהגה והתשתיות בישראל. ### תפקיד כפול וסנקציות פנג׳כי החזיק בתפקיד סגן ראש אגף ביטחון הפנים במשרד המודיעין האיראני, גוף האחראי על דיכוי התנגדות פנימית וניהול מבצעי סיכול ריגול. בשנת 2024, משרד האוצר האמריקאי הטיל עליו סנקציות בשל מעורבותו בהפרות זכויות אדם. בעקבות סנקציות אלו, הרשויות בארה״ב פרסמו הודעת מבוקש והציעו פרס כספי עבור מידע שיוביל לאיתורו. ### הפעילות המבצעית של 'חנזלה' הקבוצה שבראשה עמד פנג׳כי, 'חנזלה', הייתה שחקן מרכזי בעימות הסייבר מול ישראל. מקורות המזוהים עם מודיעין משמרות המהפכה אישרו כעת באופן פומבי את הנהגתו של פנג׳כי בקבוצה. 'חנזלה' נטלה אחריות למספר פריצות משמעותיות, כולל שליפת מידע ממכשירים ניידים של בכירים ישראלים, בהם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, הרמטכ״ל הרצי הלוי וצחי ברוורמן. ### הקשר אסטרטגי וחיסול פנג׳כי נהרג בתקיפה ישראלית בשכונת דרדשת בטהראן במהלך שלבי הפתיחה של מבצע 'שאגת ארי'. חיסולו מהווה פגיעה משמעותית בתיאום שבין משרדי המודיעין הרשמיים של איראן לבין שלוחיה בתחום הסייבר. חשיפת זהותו על ידי ערוצים המזוהים עם המשטר מרמזת על שינוי בגישה האיראנית לניהול דמויות הסייבר החשאיות שלה לאחר מותן. התפתחות זו מדגישה את שילוב לוחמת הסייבר בתוך העימות הקינטי הישיר המתנהל כעת בין ישראל למשטר האיראני.
5 התפתחויות
- The Zioneer Intelligence Desk
