העיתונאי אלמוג בוקר כותב כי דחיית חיזבאללה את הסכם המסגרת ישראל-לבנון מוכיחה שההסכם רע לחיזבאללה ואירן ומצוין לישראל. בוקר מצטט מקורות בחיזבאללה האומרים כי הממשלה הלבנונית העניקה לישראל ייפוי כוח להישאר בשטח לבנון, וכי הארגון דוחה את ההסכם ואינו רואה עצמו מחויב לו.
העיתונאי אלמוג בוקר פרסם הערב (שישי) פוסט ובו הערכתו להסכם המסגרת ישראל-לבנון שנחתם בוושינגטון. בוקר טען כי דחיית חיזבאללה הרשמית את ההסכם — שבה אמר הארגון כי הממשלה הלבנונית העניקה לישראל "ייפוי כוח" להישאר בשטח לבנון — מוכיחה כי ההסכם רע לארגון הטרור ולאירן, וכי הוא טוב לישראל. דבריו מגיעים שעות ספורות לאחר שגורם מדיני ישראלי בכיר פירט את המסגרת המשולשת, שנועדה להדיר את איראן וחיזבאללה מלבנון, לקבוע מרחב ביטחון ישראלי לאורך הגבול וליצור אזורי פיילוט לפירוק חיזבאללה מנשקו מצפון ומדרום לליטאני. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, בתגובה הרשמית הראשונה של חיזבאללה להסכם קרא הארגון לבטלו, וכינה אותו "ויתורים חד-צדדיים". הפוסט של בוקר הוא פרשנות שפורסמה בערוץ הטלגרם שלו, ואינו הודעה רשמית של גורמי ממשל ישראליים.
2 התפתחויות
- מבוססחיזבאללה: אנו לא מחויבים להסכם המסגרת מול ישראל
- מתפתחנציג חיזבאללה בממשלה הלבנונית: על השלטון להיזהר מלהמעיט בערכה של איראן לעמוד בהתחייבותה לבלום את ישראל
- מתפתחגורמים לבנונים חוששים: ההסכם המתגבש יקבע את חיזבאללה ככוח צבאי-פוליטי
- מבוססהגורם המדיני הבכיר מפרט את המסגרת המשולשת: איראן וחיזבאללה יודרו מלבנון
מקורות ואות
- קליטה פנימית
