השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הערב (מוצ״ש) כי ההסכם עם לבנון הוא "טעות גדולה", וכי כבר פנה לראש הממשלה בבקשה להצבעה בקבינט. לדבריו, ישראל נשארת ברוב השטח לעת עתה, אך לבנון לא תפרק את חיזבאללה מנשקו, ורק חיילי צה״ל ישמידו את הארגון.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח הערב (מוצ״ש) ביקורת חריפה על הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון, וכינה אותו 'טעות גדולה' בהודעה לעיתונות. לדבריו, הוא כבר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להצבעה בקבינט, והוסיף כי הוא נאבק נגד ההסכם במשך שבועות.
בן גביר הודה כי ישראל תישאר ברוב השטח לעת עתה, אך טען שלבנון לא תפרק את חיזבאללה מנשקו, כשחברים בממשלת לבנון הם שרי חיזבאללה. 'רק חיילי צה״ל ישמידו את חיזבאללה — שום גורם אחר לא יעשה את זה עבורנו', אמר.
הדברים נאמרים על רקע הסכם המסגרת שנחתם אמש בין ישראל ללבנון, שעורר התנגדות פנים-ממשלתית מצד שרים בימין. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה נתניהו תיאר את חתימת לבנון על ההסכם כ׳צעד אמיץ מאוד' ושינוי יסודי במאזן הכוחות. התנגדותו של בן גביר מצטרפת לקריאות קודמות שלו להקריס את הסכם הפסקת האש ו׳לכסח' במאות מטרות חיזבאללה. הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לדון בנושא בהמשך.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
