פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום) החל בהפעלת מנגנון ניטור בזמן אמת להפרות הפסקת האש בלבנון, כך מסר גורם אמריקני ל-i24NEWS. המנגנון, שהוקם עם הפסקת האש ב-2024, מספק כעת לקובעי המדיניות מידע מדויק על הלחימה ועל הפעילות בגבול. שר החוץ מרקו רוביו שוחח עם רה״מ נתניהו ועם נשיא לבנון ג׳וזף עאון ביום שישי לחיזוק ההסכם.
פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום) החל להפעיל מנגנון ניטור חי למעקב אחר הפרות הפסקת האש בלבנון, כך מסר גורם אמריקני ל-i24NEWS הערב (שני). המנגנון הוקם עם כניסת הפסקת האש לתוקף ב-2024, אך לדברי גורם נוסף המעורה בפרטים, המידע על ההפרות החל לזרום הרבה יותר מהר. סנטקום ממשיך לתמוך במנגנון למניעת חיכוך ולתיאום בין חיזבאללה לבין הכוחות הישראליים, כך לפי הגורם האמריקני.
ההתפתחות באה בעקבות שורה של מגעים דיפלומטיים. שר החוץ מרקו רוביו שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא לבנון ג׳וזף עאון ביום שישי לחיזוק הפסקת האש. כפי שדיווח The Zioneer בשעה 22:57, סנטקום הקים חמ״ל לניטור הפרות הפסקת האש — ההפעלה הנוכחית נראית כהסלמה מבצעית של אותו מאמץ.
המנגנון נועד לספק לקובעי המדיניות האמריקניים מידע מדויק בזמן אמת על הלחימה בלבנון. לא ברור אם לישראל יש גישה ישירה לחמ״ל או כיצד ישמשו הנתונים בהחלטות אכיפה. עמידתו של חיזבאללה בתנאי פירוק הנשק היא מוקד חיכוך מרכזי בהפסקת האש, וישראל ביצעה בשבועות האחרונים תקיפות ממוקדות נגד מטרות חיזבאללה בדרום לבנון.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
