פיקוד המרכז האמריקני הקים חמ״ל לניטור הפעילות והלחימה בלבנון כדי לגבש תמונת מצב על הפרות הפסקת האש, כך על פי דיווח בניוזניישן שהובא בכלי תקשורת ישראלי.
דיווח בניוזניישן, שהובא על ידי מקור ישראלי, קובע כי פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) הקים חמ״ל שמוטל עליו לנטר פעילות ולחימה בלבנון, במטרה לגבש תמונת מצב עדכנית על הפרות הפסקת האש הקיימת. החמ״ל עוקב לכאורה אחר הציות של שני הצדדים, אך הדיווח הראשוני אינו מציין אירועים או צדדים ספציפיים.
התפתחות זו באה לאחר פעילות קודמת של CENTCOM באזור: כפי שדווח ב-The Zioneer, הפיקוד קיים כינוס מטה ב-10 ביוני, ערך תרגילי ירי חי עם צנחנים, והשלים תקיפות מדויקות ברחבי איראן בתחילת יוני. מהלכים אלו היו חלק מהתאמת הפריסה הצבאית האמריקנית על רקע המתיחות האזורית.
הדיווח בניוזניישן, שהובא ללא תגובה רשמית ישראלית, אינו מפרט מתי הוקם החמ״ל או אם הוא מתאם עם רשויות ישראליות או לבנוניות. פרטים מבצעיים נוספים טרם פורסמו.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
