פיקוד המרכז של ארה״ב (CENTCOM) פרסם כי הגל השני של התקיפות באיראן הלילה פגע במערכות תקשורת, יכולות להנחת מוקשים, תשתיות מעקב, אתרי הגנה אווירית ומתקני אחסון כטב״מים. זאת בעקבות גל תקיפות ראשון מוקדם יותר הערב, ותקיפת מכלית נפט על ידי כטב״ם איראני סמוך למיצרי הורמוז.
פיקוד המרכז של ארה״ב (CENTCOM) פרסם הצהרה בשעה 02:13 שעון ירושלים, המפרטת את היעדים שהותקפו בלילה השני ברציפות של תקיפות אמריקאיות באיראן. הרשימה כוללת מערכות תקשורת, יכולות להנחת מוקשים, תשתיות מעקב, אתרי הגנה אווירית ומתקני אחסון כטב״מים. התקיפות מגיעות לאחר גל ראשון שהתרחש מוקדם יותר הערב ובעקבות תקיפת מכלית נפט על ידי כטב״ם איראני סמוך למיצרי הורמוז היום (ראשון).
התקיפה הראשונה של היום דווחה כגרסה 1 בשעה Sun 00:48 שעון ירושלים, כאשר CENTCOM מסר כי ביצע תקיפות להגנה עצמית ברחבי איראן שכוונו לתשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, אחסון רחפנים ויכולות להנחת מוקשים. תוך דקות ספורות הרחיבו גרסאות נוספות את התמונה: גרסה 3 מסרה כי איראן קיבלה הזדמנות לכבד הפסקת אש אך בחרה שלא לעשות כן; גרסה 4 זיהתה את כלי השיט שנפגע כמכלית M/T Kiku הנושאת דגל פנמה; גרסה 5 אישרה לילה שני ברציפות של תקיפות. החוט המרכזי מראה צמיחה באימות מדיווחים ראשוניים לרשימת מטרות מפורטת של CENTCOM עצמו.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה Sun 02:05 שעון ירושלים, הגל השני של התקיפות הוצג על ידי CENTCOM כתגמול ישיר על פגיעת המכלית, כאשר איראן בחרה שלא לכבד את הפסקת האש לאחר גל התקיפות הראשון. הקשר רחב יותר כולל תקיפות אמריקאיות קודמות על תשתיות צבאיות איראניות שדווחו בשבועות שקדמו לכך, כולל שיגור של 49 טילי טומהוק ביום Thu Jun 11.
לא דווח על נפגעים או על הערכות נזק מהשטח. המבצעים נמשכים, ולא ניתן לשלול גלים נוספים.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
