גורם במחלקת המדינה האמריקאית אישר כי היום השני של השיחות החל. לפי הגורם, ישראל ולבנון מנהלות משא ומתן כשתי מדינות ריבוניות במטרה לשים קץ למעגל האלימות ולהשיג שלום יציב וארוך טווח. הדברים נאמרים לאחר חמישה סבבי שיחות קודמים ויום שיחות ראשון שהתקיים הבוקר.
גורם במחלקת המדינה האמריקאית אישר כי היום השני של השיחות בין ישראל ללבנון החל בוושינגטון. הגורם תיאר את השיחות כמתקדמות לעבר הסכם שלום וביטחון מקיף בין שתי מדינות ריבוניות, ומסר כי המטרה המשותפת היא לשים קץ למעגל האלימות.
ההצהרה באה לאחר סבבי שיחות קודמים. The Zioneer דיווח הבוקר על סבב חמישי של שיחות ישירות, כשלפי הדיווחים חיזבאללה ואיראן זועמות על ההתפתחות. נשיא לבנון ג׳וזף עאון אמר לאחרונה כי השיחות בוושינגטון נפרדות מהמסלול האמריקאי-איראני בשווייץ, וכי נמשכת העבודה לגיבוש הפסקת האש בדרום לבנון ולהגדרת אזורי ביטחון טייסים לצורך נסיגה ישראלית.
בתחילת החודש דיווח אל-חדת' הסעודי על שיפור באווירה בשיחות, ועל כך שמזכיר המדינה מרקו רוביו מקווה להסכמה על הצהרה משותפת ותוכנית פעולה. נותר פתוח: סדר היום המדויק של המושב הנוכחי, והאם המסלול המדיני והצבאי מתקדמים באופן משמעותי.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
