היום השני של הסבב החמישי בשיחות ישראל-לבנון בוושינגטון הסתיים ללא גישור על הפערים המרכזיים, כך לפי מקורות לבנוניים שצוטטו בערוץ הטלגרם "העולם הערבי 301". המחלוקות נותרו סביב קצב הנסיגה והאזורים שמהם על צה״ל לסגת, כאשר ישראל מתעקשת על שמירת נוכחות בדרום לבנון. חיזבאללה הזהיר כי יחזור לפעול אם צה״ל לא ייסוג מכל שטח לבנון.
הסבב החמישי של השיחות בתיווך אמריקאי בין ישראל ללבנון הסתיים ביום חמישי, היום השני ברציפות, ללא פתרון של המחלוקות המרכזיות, כך לפי מקורות לבנוניים שצוטטו בערוץ הטלגרם "העולם הערבי 301".
כפי שדיווח The Zioneer ביום רביעי, השיחות נפתחו בפנטגון ב-24 ביוני כשעל השולחן מפות. מחלוקות עלו כבר ביום הראשון הן בנוגע לקצב הנסיגה של צה״ל מדרום לבנון והן לאזורים המסוימים שמהם ייסוגו הכוחות. מושב יום חמישי הסתיים כשרסיסי הפער נותרו בעינם. ישראל ממשיכה להתעקש על שמירת נוכחות צה״לית בדרום לבנון — עמדה שחיזבאללה דחה, תוך אזהרה כי יחזור לפעול אם הצבא לא ייסוג מכל שטחי לבנון.
השיחות, בתיווך ארצות הברית בוושינגטון, הן הסבב החמישי בסדרה שהחלה בחודשים האחרונים. המשלחת הלבנונית לחצה על לוח זמנים ברור לנסיגה, החזרת עקורים ושחרור אסירים. טרם נקבע מועד לסבב שיחות נוסף.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
