מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם מסר כי סגירת מיצרי הורמוז היא 'נשק חזק' שעל המדינה הלבנונית לנצל, לפי דיווח בכלי תקשורת פרו-חיזבאללה. ההצהרה מחזקת את עמדת הארגון הקושרת את הנקודה האסטרטגית ללחץ על ישראל וארה״ב בנוגע למדיניות בלבנון.
מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם חזר על קריאתו לנצל את סגירת מיצרי הורמוז, ותיאר את הנקודה האסטרטגית כ׳נשק חזק' בזמן שאיראן מחזיקה את הנתיב הימי סגור על רקע המתיחות סביב נוכחות צה״ל בלבנון. הדברים, שהופצו בבוקר יום שני דרך כלי תקשורת פרו-חיזבאללה בודד, מחזקים הצהרות קודמות של המזכ״ל ושל גורמים המקורבים לטהרן, המציגים את הסגר המסחרי ככלי לחץ על וושינגטון וירושלים.
הדברים תואמים את הקו הציבורי של קאסם מאז הפסקת האש בנובמבר 2024: הוא דחה שוב ושוב כל הסדר המעניק לישראל חופש פעולה בגבול, והתחייב להמשיך את הפעילות הצבאית של חיזבאללה בדרום לבנון בניגוד להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו״ם. ה-Zioneer דיווח בעבר כי גורמים המקורבים לטהרן דרשו נסיגה ישראלית מלאה מלבנון כתנאי לפתיחת המיצרים מחדש.
נכון למועד דיווח זה, ההצהרה לא אומתה על ידי גורמים בלתי תלויים נוספים — המקור היחיד הוא ערוץ המזוהה עם מנגנון התקשורת של חיזבאללה. אין אישור מיידי מגורמים ישראליים, אמריקניים או בינלאומיים לשינוי במצב המיצרים או לפתיחת ערוץ משא ומתן חדש.
- מתפתחנעים קאסם מאיים: 'נתחיל בפרויקט חיסול ישראל'; דוחה נוכחות ישראלית בלבנון
- מתפתחפרשן ישראלי: התגובה לסגירת מצר הורמוז צריכה להיות המשך הפעילות בלבנון
- מאומתאיראן מאיימת לסגור את מצרי הורמוז; חיזבאללה ממשיך בירי רקטות בדרום לבנון
- מבוססתסנים האיראנית קוראת למשרד החוץ לסגור את מצר הורמוז בשל המשך הנוכחות הישראלית בלבנון
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
