בנאום האשחורה המרכזי שנשא היום (שישי), אמר מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם כי הארגון ואיראן שברו את 'הפרויקט הישראלי-אמריקני' ונכנסו לשלב חדש. לדבריו, איראן מעצבת את עתידה ואת עתיד האזור, טען כי ארה״ב וישראל נכשלו בניסיון לשנות את המשטר בטהראן, וחזר על הדרישה שישראל תיסוג מכל סנטימטר של אדמת לבנון.
מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם נשא היום (שישי) את נאום האשחורה המרכזי, שבו טען כי 'הפרויקט הישראלי-אמריקני' נשבר וציר ההתנגדות נכנס לשלב חדש. 'ארה״ב וישראל ביקשו למחוק את קיומה של איראן על ידי החלפת המשטר והשתלטות על המדינה, אך נכשלו,' אמר קאסם לפי דיווח של אבו עלי אקספרס. הוא הוסיף כי מזכר ההבנות – ככל הנראה הסכם אסטרטגי שאיראן חתמה לאחרונה עם שותפה – מהווה 'הצהרה רשמית על תבוסת ארצות הברית וישראל.'
הנאום מהדהד נושאים שקאסם חזר עליהם בשבועות האחרונים, כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום: טענה שאיראן מעצבת את עתיד האזור, דרישה לנסיגה ישראלית מלאה ובלתי מותנית מכל שטח לבנון, והבטחה ש׳פלסטין תישאר המצפן שלנו.' בשונה מנאומים קודמים שהתמקדו במהלכים טקטיים או דיפלומטיים, נאום האשחורה היום הציג את המאבק כמפנה היסטורי מכריע. קאסם לא מסר פרטים חדשים על המצב הצבאי או הדיפלומטי בשטח.
כרגע לא התקבלה תגובה מישראל או ממקור עצמאי לנאום. הדברים מדווחים ממקור אחד וממשיכים שבוע של רטוריקה לוחמנית מצד מזכ״ל חיזבאללה בעקבות יום השנה למלחמת 2023.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
