בנאום ביום שישי אמר מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם כי ישראל נמצאת בלבנון משום שהיא רוצה לכבוש אותה בדרכה ל׳ארץ ישראל השלמה'. לדבריו, איראן יוצרת את העתיד עבור האזור, ושתי הישויות יחד שברו את הפרויקט הישראלי וגירשו אותו מארץ לבנון. קאסם חזר כי לישראל אין ברירה אלא לסגת לחלוטין מכל סנטימטר של אדמת לבנון ולהפסיק את 'התוקפנות הכושלת'.
מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם נשא נאום מתריס בצהרי יום שישי, המחזק את העמדה המקסימליסטית של הארגון בנושא הנסיגה ואת הברית עם איראן. הוא טען כי המערכה הצבאית של ישראל בלבנון נכשלה ולא השיגה את יעדיה, והדרך היחידה היא נסיגה ישראלית מלאה משטח לבנון. קאסם שיבח את השותפות עם טהראן וקבע כי איראן וחיזבאללה יחד 'שברו את הפרויקט' של ההתפשטות הישראלית.
הנאום ממשיך שורה של הצהרות ש-The Zioneer עקב אחרלהן לפחות מאז הבוקר, אז דרש קאסם נסיגה ישראלית מלאה ובלתי מותנית מלבנון ביבשה, בים ובאוויר. הדברים הנוכחיים, שפורסמו מטעם לשכתו, מוסיפים מסגרת אידיאולוגית: נוכחות ישראל היא פרויקט כיבוש, לא מבצע ביטחוני. הרטוריקה של קאסם נותרה לוחמנית באופן עקבי לאורך השבוע, כפי שדיווח The Zioneer בסדרת מבזקים מיום רביעי עד שישי, שעסקו בתפקיד איראן, דחיית אזורים בטוחים ואיומים על חיסול ישראל.
לא נמסרו פרטים מבצעיים חדשים, מהלכים צבאיים או טענות שדה ספציפיות. הנאום הוא הצהרה פוליטית-אידיאולוגית, לא עדכון טקטי. השפעתו המיידית בשטח אינה מאומתת.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
