תומכי חיזבאללה התעמתו עם צבא לבנון וכוחות הביטחון בביירות במוצאי שבת, שרפו צמיגים וחסמו כבישים במחאה על הסכם המסגרת בתיווך ארה״ב בין ישראל ללבנון, לפי ג׳רוזלם פוסט. מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם דחה את ההסכם כוויתור משפיל שפוגע בריבונות לבנון.
תומכי חיזבאללה התעמתו עם כוחות הביטחון הלבנוניים בביירות במוצאי שבת, 27 ביוני, בגל שני של מחאות נגד הסכם המסגרת בתיווך ארה״ב בין ישראל ללבנון. ג׳רוזלם פוסט דיווח כי המפגינים שרפו צמיגים וחסמו כבישים, כאשר עימותים בין הפעילים לכוחות צבא לבנון תועדו בבירה.
מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם פרסם הצהרה במהלך סוף השבוע בה הכריז כי ההסכם "חסר תוקף" וקרא לבטלו, ואמר כי מדובר ב״וויתור משפיל" הפוגע בריבונות לבנון. ההפגנות באו בעקבות החתימה על ההסכם התלת-צדדי בבית הלבן ביום שישי, 26 ביוני.
כפי שדיווח The Zioneer ביום שישי בערב, ההסכם נדחה מיד על ידי חיזבאללה. המהומות במוצאי שבת סימנו הסלמה של התנגדות רחוב להסכם, ובוחנות האם המדינה הלבנונית יכולה לאכוף את סמכותה או שהמיליציה הנתמכת על ידי איראן שומרת על יכולת לערער את מדיניות הממשלה בכוח. המקור העיקרי לדיווח זה הוא כלי תקשורת יחיד, ג׳רוזלם פוסט.
7 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
